Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000148 | BİLİMLERİN DİLİNDEN YARATILIŞ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin bilim ve bilim adamı ayrımı yaparak, bilimlerin temel kavramlarının doğru olarak öğrenilmesi, bilim ve din ilişkisinin doğru olarak öğrenilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ramazan ERENLER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilim ve teori kavramlarını tanımlar | 2 | Bilim ve teoriyi birbirinden ayırır. | 3 | Bilim ve bilim adamı görüşünü birbirinden ayırır. | 4 | Bilimlere bir sanat olması gözüyle nasıl bakılacağını bilir. | 5 | Bilimsellik, nedensellik ve imkan konularını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bilim ve dinin birbiriyle çatışmadığını, hem bilimden hem de akıl yürütmelerden örnek vererek öğrencinin doğru düşünmeye sevk edilmesini sağlamak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | bilim nedir? bilimsellik nedir? | yok | yok | 2 | imkan ve imkansızlık konusu nedir? | yok | yok | 3 | neden-sonuç ve nedensellik nedir? | yok | yok | 4 | kanun nedir? | | | 5 | içgüdü nedir? | yok | yok | 6 | vacip, mümkün ve mümteni kavramları | yok | yok | 7 | tesadüf ve kendi kendine olma safsatası | yok | yok | 8 | ara sınav | yok | yok | 9 | gerçek- hakikat, doğru-yanlış, ispat ve geçersizlik kavramları | yok | yok | 10 | evrim teorisi ve çıkmazları | yok | yok | 11 | din nedir? dinler nasıl sınıflanabilir? | | | 12 | teizm, ateizm ve deizm kavramları | yok | yok | 13 | Akıl, bilim ve sınırları | yok | yok | 14 | final sınavı | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İmkan üzerine Ahmet Kavlak.
Nedensellik üzerine Ahmet Kavlak.
Bilimsellik üzerine Ahmet Kavlak.
Akıl bozulması Ahmet Kavlak |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 2 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|