|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200401305004 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Örgütsel ortamda insan davranışına ilişkin temel kavramları anlama, yorumlama; davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilme ve öneriler geliştirebilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Alpaslan DOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Örgütlerde insan davranışını açıklayabilme | 2 | Örgütsel başarıyı geliştirici davranış biçimlerini ayırt edebilme | 3 | Örgütsel tutumları analiz edebilme | 4 | Örgütsel davranış ile ilgili kuramsal bilgileri davranışsal ve yönetsel sorunlara uygulayabilme | 5 | Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup, örgüt düzeyinde analiz edebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Örgütsel davranışın, tanımı, akvramsal esasları, ilişkili olduğu bilim dalları, örgütsel davranış teorileri, örgütsel davranışı etkileyen kurum kültürü, inanç, tutum, algılama vb. pratik sosyo-psikolojik süreçler ile işletme yönetiminde örgütsel davranışın önemi, olumlu ve olumsuz davranışlar ile bunların olası sonuçları ,dersin içeriğini oluşturmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örgütsel Davranışın Temelleri (tanımı, önemi, yaklaşımları ve varsayımları) | | | 2 | Güdüleme | | | 3 | İş Doyumu | | | 4 | Örgütsel İletişim (tanımı, önemi, türleri | | | 5 | Örgütsel İletişim (örgüt yapısı ve iletişim, doğal iletişim) | | | 6 | Liderlik (tanımı, önemi, liderlik kuramları) | | | 7 | Liderlik (liderlikte güncel yaklaşımlar) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | İş Tasarımı (tanımı, önemi, teknikleri) | | | 10 | İş Tasarımı (iş rotasyonu, iş genişletme ve iş zenginleştirme ve davranış ilişkisi) | | | 11 | Örgütsel Değişim (tanımı, önemi, türleri, planlı değişim süreci) | | | 12 | Örgütsel Değişim (planlı değişim ve değişime direnç; tanımı ve önlenmesi) | | | 13 | Örgüt Kültürü | | | 14 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Davis, Keith, İşletmelerde İnsan Davranışı, Çeviri İÜ Yayınları, 1984
Eren, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 2010
Sabuncuoğlu, Zeyyat ve Tüz, Melek, Örgüt Psikolojisi, Alfa Aktüel Yayınları, 4. Basım, 2009 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 5 | 3 | 15 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|