Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200401303001 | ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders çevresel ve ekonomik kalkınma uygulamalarını politik ve yönetimsel yaklaşımlarla günışığına çıkararak, öğrencilere sürdürülebilirlik politikalarını kıyaslama becerisi kazandırarak, yeni politikalar geliştirebilme yetkinliğini verebilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevresel sorunlar, kaynaklar ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri kurar. | 2 | Sürdürülebilirlik faaliyetlerin lojistik yönetimi açısından önemini kavrar. | 3 | Çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma teorilerini iktisadi ve sosyal göstergeler yardımıyla açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çevre ve doğal varlılara ilişkin temel kavramlar, çevre unsurları, kaynak kullanımı, sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilirlik ilke ve yöntemleri, yenilenebilir kaynaklar, kirletici unsurlar, sera gazları ve kirletici unsurlar ile konuya ilişkin yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini olu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sürdürülebilirliğin ve çevresel duyarlılığın tarihsel gelişimi | | | 2 | Günümüz koşullarında sürdürülebilirliğin önemi ve kapsamı | | | 3 | Çevresel sürdürülebilirliğe giriş | | | 4 | Çevresel dışsallıklar ve piyasa aksaklıkları | | | 5 | Sürdürülebilir kalkınma teorisi | | | 6 | Çevre ve kalkınma üzerine: “Çevresel Kuznets eğrisi” | | | 7 | Çevresel sürdürülebilirlik-kriz ilişkisi | | | 8 | Endüstriyel ekoloji ve yeşil kalkınma | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Kahverengi-Yeşil Alanlar, Ekonomi Temelli Göstergeler ve Analizler | | | 11 | Yenilenebilir Enerji | | | 12 | Sürdürülebilirlik, çevresel adalet ve refah İlişkisi | | | 13 | Sürdürülebilirliğin teknoloji ve lojistik ile ilişkisi | | | 14 | Lojistikte, çevre ve sürdürülebilirlik uygulamaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dünya Klasmanında Sürdürülebilir Üretim*Gümüşoğlu, Ş. Beta Basım Yayım.
Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr. Fisk, P. (2011). Mediacat Kitapları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 10 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|