Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
200401303001ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKSeçmeli233
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Ders çevresel ve ekonomik kalkınma uygulamalarını politik ve yönetimsel yaklaşımlarla günışığına çıkararak, öğrencilere sürdürülebilirlik politikalarını kıyaslama becerisi kazandırarak, yeni politikalar geliştirebilme yetkinliğini verebilmeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çevresel sorunlar, kaynaklar ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri kurar.
2Sürdürülebilirlik faaliyetlerin lojistik yönetimi açısından önemini kavrar.
3Çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma teorilerini iktisadi ve sosyal göstergeler yardımıyla açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Course Contents
Çevre ve doğal varlılara ilişkin temel kavramlar, çevre unsurları, kaynak kullanımı, sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilirlik ilke ve yöntemleri, yenilenebilir kaynaklar, kirletici unsurlar, sera gazları ve kirletici unsurlar ile konuya ilişkin yasal düzenlemeler bu dersin içeriğini olu
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Sürdürülebilirliğin ve çevresel duyarlılığın tarihsel gelişimi
2Günümüz koşullarında sürdürülebilirliğin önemi ve kapsamı
3Çevresel sürdürülebilirliğe giriş
4Çevresel dışsallıklar ve piyasa aksaklıkları
5Sürdürülebilir kalkınma teorisi
6Çevre ve kalkınma üzerine: “Çevresel Kuznets eğrisi”
7Çevresel sürdürülebilirlik-kriz ilişkisi
8Endüstriyel ekoloji ve yeşil kalkınma
9Ara sınav
10Kahverengi-Yeşil Alanlar, Ekonomi Temelli Göstergeler ve Analizler
11Yenilenebilir Enerji
12Sürdürülebilirlik, çevresel adalet ve refah İlişkisi
13Sürdürülebilirliğin teknoloji ve lojistik ile ilişkisi
14Lojistikte, çevre ve sürdürülebilirlik uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dünya Klasmanında Sürdürülebilir Üretim*Gümüşoğlu, Ş. Beta Basım Yayım. Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr. Fisk, P. (2011). Mediacat Kitapları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav170
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı170
Final Sınavı için Bireysel Çalışma130
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma71070
TOTAL WORKLOAD (hours)92
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
LO1343444
LO2434334
LO3434333
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr