Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200100104106MOLEKÜLER BİYOLOJİSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Moleküler Biyolojinin uygulama alanlarını bilecek 2. Türkiye’deki Moleküler Biyolojik problemleri tanıyacak ve çözüm üretebilme yeteneği gelişecek 3. Serbest enzim, immobilize enzimlerdeki aktivite değişimlerini öğrenecek İmmobilizasyon tekniklerini uygulayacak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Uğur GÜLLER
Öğrenme Çıktıları
1Moleküler Biyoloji hakkında bilgi sahibi olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Moleküler Biyolojiye giriş, klasik ve modern Moleküler Biyoloji
2Nükleik asitlerin yapısı
3DNA replikasyonu, polimeraz zincir reaksiyonu
4Genler ve fonksiyonları. Protein sentezi
5Genetik mühendisliğinde kullanılan teknikler
6Rekombinat DNA teknolojisin
7Genetiği değiştirilmiş organizmalar
8Biyogüvenlik kanunu
9Biyoteknolojik ürünlerin endüstriyel üretimleri
10Biyoreaktörler ve ürün saflaştırma
11Fermantasyon kinetiği
12Enzim teknolojisi
13Gıda endüstrisinde biyoteknolojik uygulamalar
14Atık su arıtma sistemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Color Atlas of Biochemistry, J. Koolman, K. H. Roehm, Georg Thieme Verlag, 2005. Harper’s Illustrated Biochemistry, R. K. Murray, D. K. Granner, P. A. Mayes, V. W. Rodwell, Lange Medical Books/McGraw-Hill Medical Publishing Division, 2003. Color Atlas of Genetics, Proffesor Eberhard Passarge, Thieme Stuttgart, New York 2001. Genetic Techniques for Biological Research; A case study approach, Corinne A. Michels, John, V Viley & Sons, Ltd, 2002. Hücre Moleküler Yaklaşım, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Çeviri Editörleri; Meral Sakızlı ve Neşe Atabey, İzmir Tıp Kitabevi, 2006. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, 3. baskıdan çeviri; David L. Nelson ve Michael M. Cox, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Nedret Kılıç, Palme Yayıncılık, 2004. Lewis: Human Genetics Concepts and Applications, Fifth Edition, The McGraw−Hill Companies, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Ev Ödevi11818
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1455545443544534
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr