Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701305107 | BİTKİ NEMATOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Entegre mücadelenin temel kuram ve kavramlarını kavrayabilme.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ahmet ULUDAĞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bitki Koruma alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, bu alandaki problemleri çözmeye yönelik öneriler geliştirebilmek. | 2 | Bitki Koruma alanındaki uygulamalarda karşılaşabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | 3 | Bitki Koruma ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek. | 4 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanmak. | 5 | Bireysel ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüvenini kazanmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Agroekosistemin elemanlarını tanıyabilme, anahtar zararlıların belirlenebilme becerisini kazanma.
Agroekosistemde mücadeleye karar verme becerisini kazanma Ekolojik faktörler ile etmenlerin populasyon düzeyleri arasında ilişkiyi yorumlayabilme. Bitki koruma yöntemlerinin uygulanmasında ekolojik faktörlerin etkisini değerlendirebilme .Entegre mücadele programlarını tasarlayabilme ve uygulayabilme.
Konu ile ilgili proje ve rapor oluşturabilme ve bunları değerlendirebilme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Entegre zararlı yönetiminin tanımı, temel kuram ve kavramlar | | | 2 | Entegre zararlı yönetiminin ilkeleri | | | 3 | Etmenlerin belirlenmesi Konu sunumu ve açıklaması, tartışma
Etmenlerin örneklenmesi
| | | 4 | Tahmin ve uyarı sisteminin kurulması Konu sunumu ve açıklaması, tartışma
Tahmin ve uyarı sisteminin işleyişi
| | | 5 | Entegre mücadelede genel ilkeler ve yöntemlerin entegrasyonu | | | 6 | ara sınav | | | 7 | Entegre mücadelenin uygulanmasının ilkeleri | | | 8 | Tek yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması | | | 9 | çok yıllık kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması | | | 10 | Sera kültür bitkilerinde entegre mücadelenin uygulanması | | | 11 | Entegre mücadelenin değerlendirilmesi | | | 12 | Dönem ödevi sunumu ve değerlendirilmesi | | | 13 | Rapor hazırlama ve değerlendirilmesi | | | 14 | final sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitabı: Karsavuran, Y., Entegre Mücadele Ders Notları, E. Ü. Ziraat Fakültesi Bitki Koruma Bölümü, Bornova Basılmamış Ders Notları, 2012. Yardımcı Kitaplar: 1. Dent, D., Insect Pest Management. CAB International, Wallingford, 604 pp., 1991. 2. Kogan, M., Ecological Theory and Integrated Pest Management Practice. John Wiley and Sons, 362 pp., 1986. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | 4 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|