Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701105104ÇAYIR MERA YÖNETİMİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
1. Çayır-mera konusu hakkında bilgi seviyelerini artırmak, 2. Çayır-mera alanların ülkemiz açısından ne kadar önemli olduğunun bilgisini kazandırmak, 3. Çayır-mera alanların hayvan beslenmesinde ve toprak erozyonunu önleme açısından ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak, 4. Çayır-mera amenajman tekniklerini öğreterek çayır -mera alanlarının doğru kullanım bilgisini kazandırmak, 5. Çayır-mera alanlarının ekolojik sistemde ne kadar önemli bir yere sahip olduğu bilgisini kazandırmak 6. Sorunların çözümüne yönelik pratik önlemler üretebilme becerileri kazandırmak 7. Bilimsel çalışmalarda gerekli altyapı düzeylerini geliştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Konu ile ilgili temel yeterlilikler kazanır.
2Konu ile ilgili pratik yapma becerisi kazanır.
3Alanın terminolojisine hakim olur.
4Diğer bilim dalları arasında düşünme yeterliliği kazanır.
5Çayır - Mera alanlarında uygulanan Amenajman çalışmalarında yapılan yanlışlıkları görebilme olanağını sağlar
6Teşhis amacıyla toplanan bitki örneklerinden herbaryumların nasıl yapılacağı becerisi kazanır.
7Çayır-mera alanlarında yetişen türleri tanıyabilme becerisi kazanır
8Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
9Öz eleştiri yapma imkanı bulur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çayır ve mera terimleri ile çayır mera yönetim kavramların doğru bir şekilde öğretilerek çayır ve mera yönetimi arasında önemli farklılıkların olduğu bilincine vardırmak ve doğal bitki örtülerinden çayır ve meraların fonksiyonları, sürdürülebilir kullanımı ve hayvansal üretim açsından önemini izah etmektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı ve gerekçesiMera yönetiminin temel esasları ve bitki örtüsünün oluşumu Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
2Çayır ve meraların sınıflandırılması ve çayır meraların durumuMera bitki örtülerinin özellikleri Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
3Çayır Meraların önemi ve sorunlarıVejetasyon etüt metotları I Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
4Mera bitkilerinin gelişmesinin fizyolojik esasları Vejetasyon etüt metotları II Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
5Mera bitkilerinde büyüme, gelişme ve otlatma ilişkileri Arazi çalışması
6Mera bitki örtülerinin ekolojik Özellikleri Arazi çalışması
7Mera bitki örtülerinin oluşması Arazi çalışması
8Ara Sınav
9Otlatma yönetimi ve otlatma kapasitesi Vejetasyon etütlerinden elde edilen verilerin değerlendirilmesi Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
10Otlatma mevsimi Mera Kesimlerinin tanımlanması Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
11Üniform otlatma Mera durum sınıflaması I Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
12Otlatılacak hayvan cinsinin seçimi Mera durum sınıflaması II Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
13Otlatma sistemleri Merada üretimin tespiti Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
14Çayır yönetiminin genel esasları Otlatma kapasitesi tespiti I Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
15Çayır hasadı, ot kurutma ve depolama Otlatma kapasitesi tespiti II Konularla ilgili soru- cevap ve tartışma
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders kitabı: 1. Altın, M., Gökkuş, A. ve Koç, A. 2011. Çayır ve Mera Yönetimi. T.C. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü. Ankara. 2. Gökkuş, A., Koç, A. ve B. Çomaklı, 2000. Çayır - Mer’a Uygulama Kılavuzu. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No : 142, 139 s., Erzurum. Önerilen Kaynaklar: 1. Mera Kanunu Eğitim ve Uygulama El Kitabı, 1999. Çayır-Mera Amenajmanı ve Islahı.Çayır_Mera Yembitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara. 2. Tükel, T. ve R. Hatipoğlu, 1997. Çayır - Mer’a Amenajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No : 191, Ders Kitapları Yayın No : A-59,152 s., Adana. 3. Gökkuş, A. ve Koç, A. 2001. Mera ve Çayır Yönetimi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Ders Yay. No: 228, Erzurum.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım12448
Uygulama/Pratik12112
Problem Çözümü616
Tartışma616
Soru-Yanıt313
Gösterme313
Alan Çalışması326
Bireysel Çalışma12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Laboratuvar Sınavı111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ12           
ÖÇ2            
ÖÇ3   4        
ÖÇ4            
ÖÇ5     3     2
ÖÇ6         3  
ÖÇ7       3    
ÖÇ8            
ÖÇ9            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr