Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701206105 | BAHÇE BİTKİLERİ EKOLOJİSİ VE FİZYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bitki ve hayvan yetiştiriciliğinde çevre faktörlerinin etkilerini anlama kolaylığı sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doc. Dr. Tuncay Kaya |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersi alan öğrenci; Tarımsal üretimi sınırlayan çevre faktörleri hakkında temel bilgilere sahip olabilir | 2 | Eğitiminin ilerleyen dönemlerinde bitkisel ve hayvansal üretim ile ilgili dersleri daha kolay kavrayabilir | 3 | Çevre tahribatına sebep olan faktörler konusunda temel bilgilere kavuşacağı için çevreye daha duyarlı olabilir ve çevresini bu konuda aydınlatabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Canlıların yaşama ve gelişmesi için ihtiyaç duydukları temel çevre faktörlerini tanımlama, canlılar ve çevre faktörleri arasındaki ilişkileri izah etme ve çevre faktörlerinin rolünü bitkisel ve hayvansal üretim açısından irdelemektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekolojinin tanımlanması ve sınıflandırılması, ekolojik temel kavramların izahı | | | 2 | Işık faktörünün tanımı | | | 3 | Işık ile bitkisel ve hayvansal üretim ilişkileri | | | 4 | Sıcaklık faktörünün tanımı | | | 5 | Sıcaklık ile bitkisel ve hayvansal üretim ilişkileri | | | 6 | Su faktörünün tanımı | | | 7 | Su bitki ve hayvan ilişkileri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Atmosfer faktörü ve tarımsal açıdan önemi | | | 10 | Coğrafik ve Topografik faktörüler ve tarımsal açıdan önemi | | | 11 | Toprak faktörü ve tarımsal açıdan önemi | | | 12 | Yangın faktörü ve ekosistem açısından önemi | | | 13 | Ekosistem tanımı ve topluluk ekolojisinin temel esasları | | | 14 | Ekosistemde canlılar arası ilişkiler | | | 15 | Ekosistemde temel besin elementi döngüleri ve enerji akışı | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Sebze Yetiştiriciliği, Cilt:I., Atilla Günay, İzmir, 2005.
2.Genel Meyvecilik, Sabahattin Özbek, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, 1975.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|