Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701106100 | BAKLAGİL YEM BİTKİLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilerin ekonomi bilimi ile ilgili temel kavramları ve
teorileri öğrenerek, güncel ekonomik olayları analiz edebilecek bilgi ve
becerileri kazanmaları; tarım sektöründeki sorunların ekonomik boyutu
hakkında genel bir fikir sahibi olmalarıdır. Öğrenciler bu dersi alarak daha
ileri düzeydeki tarım ekonomisi derslerini almalarını mümkün kılacak
ekonomi bilgisi altyapısına sahip olacaklardır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Kasım ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Baklagil yem bitkilerinin hayvan yetiştiriciliği açısından ne kadar önemli olduğunu bilir | 2 | Baklagil yem bitkisi türlerinin doğal çayır mera alanlarında teşhisini yapabilme yetisini kazanır. | 3 | Baklagil yem bitkilerinin tarla tarımı içerisindeki yerini öğrenir. | 4 | Erozyondan, toprak verimliliğine, ekim nöbetinden organik tarıma kadar birçok konuda bilgi sahibi olur. | 5 | Ülkemizin yem açığının nasıl giderilebileceğini öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
-Ekonomi ile İlgili Temel Kavramlar -Her Ekonominin Karşılaştığı Temel
Sorunlar ve Ekonomik Sistemler -Piyasa Kavramı ve Piyasa Çeşitleri -Fiyat
Teorisi -Tüketim Teorisi -Üretim Teorisi-Üretim Masrafları -Tam Rekabet
Piyasasında Denge -Monopol Piyasada Denge -Makro ekonomide temel
göstergeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1-Ekonomik problemleri tanıma | | | 2 | 2-Ekonomik problemleri analiz etme becerisi
| | | 3 | 3-Ekonomide değişkenler arasındaki ilişkileri grafiksel, sayısal ve sözel
olarak analiz edebilme | | | 4 | 4-Günlük ekonomik olayları yorumlayabilme
| | | 5 | 5-Tarım işletmeciliğinde ve tarım sektöründe karşılaşılan problemlerin
ekonomik boyutu hakkında fikir sahibi olabilme | | | 6 | 6-Güncel sorunlara çözümler üretmeyi ve kişisel seçimlerde doğru kararlar
almayı sağlayacak analitik bakış açısını kazanma
| | | 7 | 7-Sınıf içi tartışma ve problem çözme yoluyla özgüven duygusunu
geliştirebilme | | | 8 | 8-Dönem ödevlerini yazma deneyimleri ile araştırma, analiz ve sentez
yapma becerisinin gelişmesi
| | | 9 | 9-Sorumluluk taşıyabilme
| | | 10 | 10-Zaman yönetiminde etkin olabilme | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Kitapevi, 2009. Zeynel Dinler, Mikro
Ekonomi, Ekin Kitapevi, 2009. Erdal M. Ünsal,
İktisada Giriş, İmaj Yayıncılık, 2007, ISBN: 975 8752515. İlker Parasız,
İktisadın ABC’si, 7. baskı, Ezgi Kitabevi, 2005. N. Gregory Mankiw,
Principles of Microeconomics, Thompson South-Western, 4th Edition,
.2006, ISBN: 978-0324319163 Michael Parkin,
Economics, Global Edition + Myeconlab Xl, Pearson Education, 10/2009.
ISBN: 9781408245811. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | 5 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|