Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701106100BAKLAGİL YEM BİTKİLERİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin ekonomi bilimi ile ilgili temel kavramları ve teorileri öğrenerek, güncel ekonomik olayları analiz edebilecek bilgi ve becerileri kazanmaları; tarım sektöründeki sorunların ekonomik boyutu hakkında genel bir fikir sahibi olmalarıdır. Öğrenciler bu dersi alarak daha ileri düzeydeki tarım ekonomisi derslerini almalarını mümkün kılacak ekonomi bilgisi altyapısına sahip olacaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Kasım ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Baklagil yem bitkilerinin hayvan yetiştiriciliği açısından ne kadar önemli olduğunu bilir
2Baklagil yem bitkisi türlerinin doğal çayır mera alanlarında teşhisini yapabilme yetisini kazanır.
3Baklagil yem bitkilerinin tarla tarımı içerisindeki yerini öğrenir.
4Erozyondan, toprak verimliliğine, ekim nöbetinden organik tarıma kadar birçok konuda bilgi sahibi olur.
5Ülkemizin yem açığının nasıl giderilebileceğini öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
-Ekonomi ile İlgili Temel Kavramlar -Her Ekonominin Karşılaştığı Temel Sorunlar ve Ekonomik Sistemler -Piyasa Kavramı ve Piyasa Çeşitleri -Fiyat Teorisi -Tüketim Teorisi -Üretim Teorisi-Üretim Masrafları -Tam Rekabet Piyasasında Denge -Monopol Piyasada Denge -Makro ekonomide temel göstergeler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11-Ekonomik problemleri tanıma
22-Ekonomik problemleri analiz etme becerisi
33-Ekonomide değişkenler arasındaki ilişkileri grafiksel, sayısal ve sözel olarak analiz edebilme
44-Günlük ekonomik olayları yorumlayabilme
55-Tarım işletmeciliğinde ve tarım sektöründe karşılaşılan problemlerin ekonomik boyutu hakkında fikir sahibi olabilme
66-Güncel sorunlara çözümler üretmeyi ve kişisel seçimlerde doğru kararlar almayı sağlayacak analitik bakış açısını kazanma
77-Sınıf içi tartışma ve problem çözme yoluyla özgüven duygusunu geliştirebilme
88-Dönem ödevlerini yazma deneyimleri ile araştırma, analiz ve sentez yapma becerisinin gelişmesi
99-Sorumluluk taşıyabilme
1010-Zaman yönetiminde etkin olabilme
11
12
13
14
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zeynel Dinler, İktisada Giriş, Ekin Kitapevi, 2009. Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Ekin Kitapevi, 2009. Erdal M. Ünsal, İktisada Giriş, İmaj Yayıncılık, 2007, ISBN: 975 8752515. İlker Parasız, İktisadın ABC’si, 7. baskı, Ezgi Kitabevi, 2005. N. Gregory Mankiw, Principles of Microeconomics, Thompson South-Western, 4th Edition, .2006, ISBN: 978-0324319163 Michael Parkin, Economics, Global Edition + Myeconlab Xl, Pearson Education, 10/2009. ISBN: 9781408245811.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)117
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ13           
ÖÇ2     4      
ÖÇ3 4          
ÖÇ4       5    
ÖÇ5           4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr