Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701306115BİTKİ BESLEME VE GÜBRELEMESeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bitki büyümesi ve gelişmesi için mutlak gerekli olan makro ve mikro elementler ayrı ayrı ele alınarak, bu elementlerin bitkiler tarafından alınma mekanizmalarını, bitkilerdeki içeriklerini ve metabolik işlevlerini açıklamak, noksanlık ve fazlalık durumlarında görülen belirtileri öğretmek ve bu belirtileri giderme yollarını açıklamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Uğur ŞİMŞEK
Öğrenme Çıktıları
1Bitki besin elementlerini tanımlar
2Bitkilerde beslenme fizyolojisini öğrenir
3Bitki besin elementi yarayışlılığını etkileyen faktörleri yorumlar
4Azot, Fosfor, Potasyum, Kalsiyum, Kükürt, mikro besin elementleri ve bitki besleme ilişkilerini kavrar
5Bitkilerde besin elementi noksanlık belirtilerini teşhis eder
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bitki için mutlaka gerekli makro ve mikro besin elementlerinin her birinin alınış formu; metabolizması; noksanlık ve fazlalıklarıyla ilgili belirtilerin açıklanması; beslenme bozukları için çözüm önerilerinin verilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitki besin elementleri ve bitkilerde beslenme fizyolojisi
2Bitki besin elementleri yarayışlılığını etkileyen faktörler
3Bitki Beslemenin Temel ilkeleri
4Gübreler ve gübreleme tekniği
5Organik tarımda bitki besleme teknikleri
6Mikrobiyolojik gübreleme ve tarımda mikorizalar
7Arasınav
8Damla sulama ile gübreleme
9Topraksız yetiştiricilikte bitki besleme yöntemi
10Kültür bitkilerinde besleme ve kalite ilişkileri
11Toprak ve bitki analizlerinde temel yorumlama prensipleri
12uygulama
13Uygulama
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Prof. Dr. Yıldırım SEZEN 1995. Gübreler ve Gübreleme (İkinci Baskı) Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 679, Ziraat Fakültesi Yayınları No:303. Ders Kitabı Serisi No: 55. Erzurum •Kacar B., Katkat A. V.Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın no:144 Vipaş Yayın no:20, 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Tartışma515
Soru-Yanıt515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1534443434434
ÖÇ2332332333433
ÖÇ3334333334334
ÖÇ4444344443433
ÖÇ5433533444454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr