Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 701000071001 | MÜZİK | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
temel bir müzik becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Learning Outcomes |
1 | Müzik ile ilgili tarihsel gelişim ve temel kuramsal bilgi edinir. | 2 | Müzik ile ilgili temel beceri ve teknikleri öğrenir. | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Eğitimde müziğin rolü ve içeriği, temel müzik bilgileri, nota yazmanın doğası ve amacı, çalgı ve ses eğitimine giriş, toplu çalma ve söyleme, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme okuma ve yazma çalışmaları. Okul ve kamp marşları, İstiklal marşı, yürüyüş temposunda marşlar, ritim ve hareket alıştırmaları, tempo tutma, marş söyleme ve yönetme, harekete eşlik |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Eğitimde müziğin önemi. | | | 2 | Nota ve süre değerleri. | | | 3 | Usuller ritm kalıpları ve çeşitleri. | | | 4 | Ritm ve usulleri yazma teknikleri. | | | 5 | Diyafram nefesi ve diyafram eğitimi. | | | 6 | Diyafram geliştirme çalışmaları ve egzersizleri. | | | 7 | İnsan sesleri ve çeşitleri. | | | 8 | Ses ısıtma ve nefes çalışmaları. | | | 9 | Usuller ve elle vuruş şekilleri. | | | 10 | Toplu ritm tutma çalışmaları ve ritm çalgıları ile uygulama. | | | 11 | Yürüyüş ve hareketlerle ritm çalışmaları. | | | 12 | İstiklal marşının okunması. | | | 13 | İstiklal marşının el ile vuruşlarının yapılması. | | | 14 | Marşlara ritmle eşlik etme. | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Recommended or Required Reading |
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
ÖÇ1 | 2 | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | | | 2 | | | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | 3 | | | | | 2 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|