Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 701000071000 | BEDEN EĞİTİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaların tarihi ve kültürel yönleriyle incelenmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Beden eğitimi ve sporun tarihsel dönemler, coğrafi bölgeler, kültürel, sosyal, ekonomik, politik, kurumsallaşma ve örgütlenmesinin öğrenilmesi. | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve spor tarihinin anlam ve önemi, dünya’da değişik coğrafyalarda beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi, spor tarihi araştırmaları. Spor tarihinin kaynakları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler | | | 2 | Mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler,hintliler | | | 3 | Yunanlılar, romalılar | | | 4 | Orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları | | | 5 | Orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları | | | 6 | Yeni ve yakın çağlarda spor | | | 7 | Hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu | | | 8 | Soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor | | | 9 | Vize Sınavı | | | 10 | Almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği | | | 11 | İngilterede sporun gelişmesi | | | 12 | Eski türklerde spor | | | 13 | Cumhuriyet öncesi ve sonrası spor | | | 14 | Olimpiyatlar | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 2 | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | 2 | | | | | | LO3 | | 3 | | 3 | | | | | | 3 | | | LO4 | | | | | | | | 3 | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|