Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500408108 | SOSYAL DIŞLANMA | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal dışlanmanın ekonomik, siyasal, kültürel ve sosyo-psikolojik boyutlarının incelenerek mikro mezzo makro düzeylerde sosyal dışlanmanın anlaşılması ve sosyal dışlanmanın somut biçimlerini gündelik yaşamda tespit ve analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Aydar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumsal Dışlanmanın çok boyutlu nedenlerini anlama | 2 | Toplumsal dışlanmanın çok boyutlu sonuçlarını anlama | 3 | Ayrımcılığın çeşitli biçimleri ile toplumsal dışlanma arasındaki ilişkiyi kavrama | 4 | Toplumsal Dışlanmanın somut biçimlerini gündelik yaşamda tespit ve analiz edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Toplumsal Dışlanmanın çok boyutlu nedenleri ve sonuçları, yapısal, kültürel ve bireysel süreçlerle toplumsal dışlanma arasındaki ilişki, ayrımcılığın çeşitli biçimleri ile toplumsal dışlanma arasındaki ilişki, toplumsal dışlanmanın somut biçimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplumsal Dışlanma Nedir? | | | 2 | Toplumsal Dışlanma ve Kırılgan Gruplar | | | 3 | Toplumsal Dışlanmanın Nedenleri | | | 4 | Toplumsal Dışlanmanın Nedenleri | | | 5 | Toplumsal Dışlanmanın Sonuçları | | | 6 | Toplumsal Dışlanmanın Sonuçları | | | 7 | Toplumsal Dışlanmanın Sonuçları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye’de Toplumsal Dışlanmanın Boyutları ve Biçimleri | | | 10 | Kılık Kıyafet ve Toplumsal Dışlanma: Başörtülüler Başörtülü Olmayanlar | | | 11 | Etnisite ve Toplumsal Dışlanma | | | 12 | Yoksulluk ve Toplumsal Dışlanma | | | 13 | Toplumsal Cinsiyet ve Toplumsal Dışlanma | | | 14 | Yaşlılık ve Toplumsal Dışlanma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çayır, K. & Ayan, M. 2018. Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Dedeoğlu, S. & Gökmeni, Ç. E. 2011. Göç ve Sosyal Dışlanma. Ankara: Elif Yayınevi
Kolektif, (2016) Yabancı Bir İlişki Biçimi Olarak Ötekilik, Ankara HERETİK YAYINCILIK.
Howard S. Becker, (2013) Hariciler (Outsiders) Bir Sapkınlık Sosyolojisi Çalışması Ankara HERETİK YAYINCILIK. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Okuma | 1 | 10 | Sözlü Sınav | 1 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Sözlü Sınav | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Sözlü Sınav | 27 | 1 | 27 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|