Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500408108SOSYAL DIŞLANMASeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyal dışlanmanın ekonomik, siyasal, kültürel ve sosyo-psikolojik boyutlarının incelenerek mikro mezzo makro düzeylerde sosyal dışlanmanın anlaşılması ve sosyal dışlanmanın somut biçimlerini gündelik yaşamda tespit ve analiz edilebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Aydar
Öğrenme Çıktıları
1Toplumsal Dışlanmanın çok boyutlu nedenlerini anlama
2Toplumsal dışlanmanın çok boyutlu sonuçlarını anlama
3Ayrımcılığın çeşitli biçimleri ile toplumsal dışlanma arasındaki ilişkiyi kavrama
4Toplumsal Dışlanmanın somut biçimlerini gündelik yaşamda tespit ve analiz edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Toplumsal Dışlanmanın çok boyutlu nedenleri ve sonuçları, yapısal, kültürel ve bireysel süreçlerle toplumsal dışlanma arasındaki ilişki, ayrımcılığın çeşitli biçimleri ile toplumsal dışlanma arasındaki ilişki, toplumsal dışlanmanın somut biçimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toplumsal Dışlanma Nedir?
2Toplumsal Dışlanma ve Kırılgan Gruplar
3Toplumsal Dışlanmanın Nedenleri
4Toplumsal Dışlanmanın Nedenleri
5Toplumsal Dışlanmanın Sonuçları
6Toplumsal Dışlanmanın Sonuçları
7Toplumsal Dışlanmanın Sonuçları
8Ara Sınav
9Türkiye’de Toplumsal Dışlanmanın Boyutları ve Biçimleri
10Kılık Kıyafet ve Toplumsal Dışlanma: Başörtülüler Başörtülü Olmayanlar
11Etnisite ve Toplumsal Dışlanma
12Yoksulluk ve Toplumsal Dışlanma
13Toplumsal Cinsiyet ve Toplumsal Dışlanma
14Yaşlılık ve Toplumsal Dışlanma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çayır, K. & Ayan, M. 2018. Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Dedeoğlu, S. & Gökmeni, Ç. E. 2011. Göç ve Sosyal Dışlanma. Ankara: Elif Yayınevi Kolektif, (2016) Yabancı Bir İlişki Biçimi Olarak Ötekilik, Ankara HERETİK YAYINCILIK. Howard S. Becker, (2013) Hariciler (Outsiders) Bir Sapkınlık Sosyolojisi Çalışması Ankara HERETİK YAYINCILIK.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Okuma110
Sözlü Sınav110
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Sözlü Sınav140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma5210
Makale Kritik Etme5210
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Sözlü Sınav27127
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)161
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144534123132
ÖÇ245534133142
ÖÇ344534132142
ÖÇ445534433142
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr