Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500408105 | SOSYAL HİZMET İÇİN FELSEFE PROBLEMLERİ | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında karşılaştıkları problemlere yönelik çözüm arayışlarında farklı felsefi yaklaşımları uygulayabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Ender TUNCER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Felsefenin tanımı ve karşılaşılan problemlerle ilişkisi anlaşılır | 2 | Epistemolojinin tanımı, problemleri ve farklı epistemolojik yaklaşımlarla ilgili genel bilgi edinilir. | 3 | Metafiziğin tanımı ve karşılaşılan problemlere çözüm ararken metafizik temellendirmenin önemi anlaşılacaktır. | 4 | Etiğin tanımı ve uygulamada karşılaşılan problemlere yönelik genel fikirler edinilecektir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Epistemoloji, metafizik ve etik temel alanları ile bağlantılı kavramların ele alınması. sosyal hizmet alanında karşılaşılan problemlerin bu kavramlar ışığında değerlendirilmesidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Felsefe Nedir? Felsefenin Sosyal Hizmet Uygulamalarında karşılaşılan problemlerle ilişkisi ele alınacaktır. | | | 2 | Epistemoloji nedir? | | | 3 | Epistemolojinin problemleri nelerdir ve sosyal hizmet ile ilişkisi ne olabilir? | | | 4 | Metafiziğin tanımı nedir ve kavramları nelerdir. | | | 5 | Metafiziğin problemleri nelerdir? | | | 6 | Etiğin tanımı nedir ve kavramları nelerdir. | | | 7 | Metafizik problemler ve metafizik yaklaşımlar nelerdir? | | | 8 | Sınav | | | 9 | Değerler, Etik ve Sosyal Hizmet | | | 10 | Yirmi birinci yüzyılda karşılaşılan problemlere yaklaşım | | | 11 | Politika, yoksulluk ve sosyal hizmet | | | 12 | Sosyal hizmet ve hukuki problemler | | | 13 | Sosyal hizmetin değişen yapısı ve sosyal hizmeti yeniden tanımak. | | | 14 | Genel değerlendirme ve sınava hazırlık | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Felsefeye Giriş, Ahmet Cevizci, Say Yayınları, 2016, İSTANBUL
2. Sosyal Hizmet Temel Alanlar ve Eleştirel Tartışmalar; Robert Adams, Lena Dominelli, Malcolm Payne, Nika Yayınevi ,2015 ANKARA |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|