Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500408105SOSYAL HİZMET İÇİN FELSEFE PROBLEMLERİSeçmeli485
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin sosyal hizmet alanında karşılaştıkları problemlere yönelik çözüm arayışlarında farklı felsefi yaklaşımları uygulayabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Ender TUNCER
Öğrenme Çıktıları
1Felsefenin tanımı ve karşılaşılan problemlerle ilişkisi anlaşılır
2Epistemolojinin tanımı, problemleri ve farklı epistemolojik yaklaşımlarla ilgili genel bilgi edinilir.
3Metafiziğin tanımı ve karşılaşılan problemlere çözüm ararken metafizik temellendirmenin önemi anlaşılacaktır.
4Etiğin tanımı ve uygulamada karşılaşılan problemlere yönelik genel fikirler edinilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Epistemoloji, metafizik ve etik temel alanları ile bağlantılı kavramların ele alınması. sosyal hizmet alanında karşılaşılan problemlerin bu kavramlar ışığında değerlendirilmesidir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Felsefe Nedir? Felsefenin Sosyal Hizmet Uygulamalarında karşılaşılan problemlerle ilişkisi ele alınacaktır.
2Epistemoloji nedir?
3Epistemolojinin problemleri nelerdir ve sosyal hizmet ile ilişkisi ne olabilir?
4Metafiziğin tanımı nedir ve kavramları nelerdir.
5Metafiziğin problemleri nelerdir?
6Etiğin tanımı nedir ve kavramları nelerdir.
7Metafizik problemler ve metafizik yaklaşımlar nelerdir?
8Sınav
9Değerler, Etik ve Sosyal Hizmet
10Yirmi birinci yüzyılda karşılaşılan problemlere yaklaşım
11Politika, yoksulluk ve sosyal hizmet
12Sosyal hizmet ve hukuki problemler
13Sosyal hizmetin değişen yapısı ve sosyal hizmeti yeniden tanımak.
14Genel değerlendirme ve sınava hazırlık
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Felsefeye Giriş, Ahmet Cevizci, Say Yayınları, 2016, İSTANBUL 2. Sosyal Hizmet Temel Alanlar ve Eleştirel Tartışmalar; Robert Adams, Lena Dominelli, Malcolm Payne, Nika Yayınevi ,2015 ANKARA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı133
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144544454534
ÖÇ234353454534
ÖÇ345455435444
ÖÇ454535443535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr