Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500407106 | PSİKO-SOSYAL REHABİLİTASYON | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Safter BOZARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rehabilitasyonun temel ilkelerini kavrayabilme | 2 | Özel bakım gerektiren durumları saptayabilme | 3 | Psikososyal Rehabilitasyonda Sosyal Hizmet Uzmanlarının rollerini ve görevlerini anlama |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Rehabilitasyonun tanımı, tarihsel gelişimi, rehabilitasyon uygulama alanları, dünyadaki ve ülkemizdeki yeri, engelli, bozukluk, sakatlık tanımlamaları, sınıflamalar, psikososyal rehabilitasyona giriş, engellilerde, yaşlılarda, çocuklarda, kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, yaşlı, kronik hastalık, yetersizlik ve engelliliğe neden olan durumları olan bireylerin fonksiyonel olarak değerlendirilmesi, yaşam kalitesi ve süresinin yükseltilmesine yönelik bakımı, gereksinimlerini tanıma, bireylerin rehabilitasyon ve sosyalleşme süreci konusunda bilgi ve beceri kazanma, bilgileri analiz edebilme, bu alanda çalışan kurumları ve işleyişlerini öğrenme, yasal uygulamalar hakkında fikir sahibi olabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel tanıtımı | | | 2 | Rehabilitasyon kavramları | | | 3 | Psikososyal Rehabilitasyon Tarihçesi, Tanım, Kapsam ve Amaçları Psikososyal Rehabilitasyona Yönelik Hizmet Sunan Kurumlar ve İşlevleri | | | 4 | Rehabilitasyonda Ekip çalışması ve Sosyal Çalışmacıların Rolü | | | 5 | Özel bir grup: Yaşlılık ve sosyal çalışma | | | 6 | Yaşlılarda rehabilitasyon gerektiren durumlar | | | 7 | Kazalar, Stres ve Post Travmatik Stres Sendromu | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Özel bir grup: Engelliler. Ülkemizde ve dünyada engelli profili | | | 10 | Şiddet Sonrası Psikososyal Rehabilitasyon | | | 11 | Travma Sonrası Uyum Aşamaları | | | 12 | Görme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | | | 13 | İşitme Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | | | 14 | Fiziksel Engellilerde Psikososyal Rehabilitasyon | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. French S. Physiotherapy a Psychosocial Approach, Butterworth
Heinemann,OxfordBoston, 1998.
2. King R, Lyloyd C, Meehan T. Handbook of Psychosocial Rehabilitation,
Blacwell Publishing Ltd, 20 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|