Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500406110GÖÇMEN VE SIĞINMACILARLA SOSYAL HİZMETSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, göç olgusunun tanımı, kapsamı, türleri, nedenleri göç sürecinde bireyler ve ailelerin sosyo-psikolojik davranışları ve göç eden bireyler/aileler ve göç alan ülke vatandaşları arasındaki etkileşim çerçevesinde tartışılır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Göç kavramını, nedenlerini ve sonuçlarını öğrenecekler
2Dünya’daki ve Türkiye’deki göç tarihi hakkında bilgi sahibi olmaları,
3Ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olmaları, bu belgeleri irdeleyebilmeleri ve bu bilgileri müracaatçıların yararına kullanabilecek şekilde yorumlayabilme becerilerine sahip olmaları,
4Göçmenler, sığınmacılar, mülteciler ve insan ticareti mağduru insanlarla çalışırken gerekli diğer sosyal hizmet becerilerine sahip olmaları
5Çokkültürlü ortamlarda uygulama yaparken gerekli olan temel mesleki değerleri irdeleyerek bu değerlere sahip olmaları,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Göçün Tanımı ve Türleri
3Göçün Nedenleri
4Göçün Sonuçları
5Göçle ilişkili psikosoyal değişkenler
6Göçün kimlik ve kimlik değişimi üzerindeki etkileri I
7Göçün kimlik ve kimlik değişimi üzerindeki etkileri II
8Ara sınav
9Türkiye’nin Göç Mevzuatı ve Türkiye’deki Mevcut Yasal Durum
10Çokkültürlü Ortamlarda Çokkültürcü Sosyal Hizmet: Değerler
11İnsan Ticareti Mağdurlarıyla Sosyal Hizmet
12Göçmenler, Sığınmacılar ve Mülteciler ile İlgili Toplumsal Kabul ve Entegrasyon
13Sosyal Hizmetin Göç Politikalarına Etkisi: Mesleki bir rol olarak Savunuculuk
14Göçmenlere ve Sığınmacılara Yönelik Psiko-sosyal Destek Hizmetleri: Güçlendirme Yaklaşımı ve Krize Müdahale Yaklaşımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akhtar, Salman (2010). Göç ve Kimlik. Kargaşa, Sağaltım ve Dönüşüm. Çev: M. Alkan; S. Uyanık, A. A. Köşkdere. Odağ Psikianaliz ve Psikoterapi Eğitim Hizmetleri, Org. Ltd. Şti. Yayınları. Yayın No: 13, İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı515
Derse Katılım14342
Tartışma515
Soru-Yanıt111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Ev Ödevi5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)84
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ144412332113
ÖÇ243423333113
ÖÇ333333343114
ÖÇ434433333114
ÖÇ544433343144
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr