Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500406110 | GÖÇMEN VE SIĞINMACILARLA SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, göç olgusunun tanımı, kapsamı, türleri, nedenleri göç sürecinde bireyler ve ailelerin sosyo-psikolojik davranışları ve göç eden bireyler/aileler ve göç alan ülke vatandaşları arasındaki etkileşim çerçevesinde tartışılır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Göç kavramını, nedenlerini ve sonuçlarını öğrenecekler | 2 | Dünya’daki ve Türkiye’deki göç tarihi hakkında bilgi sahibi olmaları, | 3 | Ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olmaları, bu belgeleri irdeleyebilmeleri ve bu bilgileri müracaatçıların yararına kullanabilecek şekilde yorumlayabilme becerilerine sahip olmaları, | 4 | Göçmenler, sığınmacılar, mülteciler ve insan ticareti mağduru insanlarla çalışırken gerekli diğer sosyal hizmet becerilerine sahip olmaları | 5 | Çokkültürlü ortamlarda uygulama yaparken gerekli olan temel mesleki değerleri irdeleyerek bu değerlere sahip olmaları, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Göçün Tanımı ve Türleri | | | 3 | Göçün Nedenleri | | | 4 | Göçün Sonuçları | | | 5 | Göçle ilişkili psikosoyal değişkenler | | | 6 | Göçün kimlik ve kimlik değişimi üzerindeki etkileri I | | | 7 | Göçün kimlik ve kimlik değişimi üzerindeki etkileri II | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türkiye’nin Göç Mevzuatı ve Türkiye’deki Mevcut Yasal Durum | | | 10 | Çokkültürlü Ortamlarda Çokkültürcü Sosyal Hizmet: Değerler | | | 11 | İnsan Ticareti Mağdurlarıyla Sosyal Hizmet | | | 12 | Göçmenler, Sığınmacılar ve Mülteciler ile İlgili Toplumsal Kabul ve Entegrasyon | | | 13 | Sosyal Hizmetin Göç Politikalarına Etkisi: Mesleki bir rol olarak Savunuculuk | | | 14 | Göçmenlere ve Sığınmacılara Yönelik Psiko-sosyal Destek Hizmetleri: Güçlendirme Yaklaşımı ve Krize Müdahale Yaklaşımı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akhtar, Salman (2010). Göç ve Kimlik. Kargaşa, Sağaltım ve Dönüşüm. Çev: M. Alkan; S. Uyanık, A. A. Köşkdere. Odağ Psikianaliz ve Psikoterapi Eğitim Hizmetleri, Org. Ltd. Şti. Yayınları. Yayın No: 13, İzmir. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|