Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500406105 | YOKSULLUK VE SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Yoksulluğun ekonomik, siyasal, kültürel ve sosyo-psikolojik boyutlarının incelenerek mikro mezzo makro düzeylerde yoksulluğun belirleyicilerinin anlaşılması ve yoksulluğun önlenmesinde sosyal hizmetin rolü ve işlevlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Aydar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yoksulluğu ve yoksulluk çeşitlerini tanımlar. | 2 | Küreselleşme sürecinde yoksulluğun birey, aile ve toplum üzerindeki etkisini açıklar. | 3 | Yoksulluk ve insan hakları arasında bağlantıyı kurar. | 4 | Yoksulluk psikolojisi ve yoksulluk kültürü ile ilgili özelliklerini sınıflandırır. | 5 | Yoksulluğu önlemede mikro ve makro düzeyde yararlı olacak çözüm önerileri üretir. | 6 | Yoksulluğu önlemede sosyal çalışmacının görev ve fonksiyonlarını azami seviyeye çıkarır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yoksulluk ve tanımı, yoksullukla ilgili kuramsal yaklaşımlar, yoksulluğun kadınsallaşması, dünyada ve Türkiye’de yoksulluk, küreselleşme ile birlikte yoksulluk tartışmaları, sosyal riskler, yoksulluk göstergeleri ve ölçümü, yoksullukla mikro ve makro düzeyde mücadele stratejileri, sosyal yardımlar, yoksullukla mücadelede sosyal hizmetin rol ve fonksiyonları ve sosyal politika gibi konuları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve tartışılması | | | 2 | Yoksulluk ve tanımı | | | 3 | Yoksullukla ilgili kuramsal yaklaşımlar | | | 4 | Yoksulluğun kadınsallaşması | | | 5 | Dünya’da ve Türkiye’de yoksulluk | | | 6 | Küreselleşen dünyada yoksulluk ve günümüzde yoksulluk tartışmaları | | | 7 | Sosyal riskler ve yoksulluk | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yoksulluk göstergeleri ve yoksulluk ölçümü | | | 10 | Yoksullukla mikro düzeyde mücadele stratejileri | | | 11 | Yoksullukla makro düzeyde mücadele stratejileri | | | 12 | Sosyal yardımlar ve yoksulluk | | | 13 | Yoksullukla mücadelede sosyal hizmetin rol ve fonksiyonları | | | 14 | Yoksulluğu önleme araçları olarak sosyal hizmet ve sosyal politika | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şen, Bülent. Yoksulluk ve Sosyal Hizmet, Eğitim Yayınevi, Konya 2018. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|