Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500405106GECEKONDU, KENTLEŞME VE SOSYAL HİZMETSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kentleşme ve gecekondu sosyolojik bir gerçektir. Bu bağlamda sosyal hizmette de yeni stratejilere ihtiyaç vardır. Kentleri ve gecekondu bölgelerini sosyal hizmet açısından tahlil etmek ve alana ilişkin yeni stratejiler geliştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Geleneksel kent ile çağdaş kent arasında ayrımın yapılabilmesini sağlama
2Kentlere yönelik sosyal hizmet modelleri geliştirmek
3Gecekondu- kent arasındaki çatışma ve gerilimin azaltılmasında sosyal hizmetin arabulucu rolünün belirginleştirilmesi
4Kentte yaşayanlarda Sosyal Hizmet politikalarını geliştirmek.
5Çevre sorunlarına karşı duyarlılığın artırılması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kentleşme tanım ve kuramları
2Kırsaldan kente göç
3Kentte toplumsal tabakalaşma
4Gecekondularda kimlik yapılaşması ve gecekondu ve kentte aile biçimleri
5Dünyada kentlerin gelişimi: Batıda kent gelişiminin savaş sonrası kalıpları, Üçüncü Dünyada kentleşme
6Gecekondularda yaşayanların beklentileri
7Kentte sağlık sistemleri
8Kentlileşme ve Uluslararası Etkiler: Küresel kent olgusu
9Vize Sınavı
10Bir yaşam biçimi olarak kentlilik
11Kentleşme ve toplumsal hareketler, Kentleşme ve göç ilişkisi
12Kentleşmenin sosyo-ekonomik doğurguları
13Bir kentleşme sorunu olarak gecekondu ve gecekondu kültürü
14Kentleşme ve kentsel sorunlara birey ve grup düzeyinde sosyal hizmet müdahaleleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Türkdoğan, Orhan(2002) Gercekondu, İnsan Ve Kültür, Genar Yayıları,İstanbul. 2- Davis, Mike (2010) Gecekondu Gezegeni, Metis Yayınları, İstanbul. -Keleş, R. (1984) Konut Politikası. Ankara: A.Ü.S.B.F. Yayınları, Yayın No:540, Yavuz, F. (1983) Yerel Yönetimler. Ankara:Turhan Kitabevi. 4-Kartal, K. (1983). Kentlileşmenin Ekonomik ve Sosyal Maliyeti. Amme İdaresi Dergisi, Cilt:16, Sayı:4, s.94. 5-Hamamcı, C ve Keleş, R. (2005) Çevre Politikası. Ankara: İmge Yayınları. 6-Keleş, R. (2006). Kentleşme Politikası. Ankara: İmge Yayınları. 7-Giddens, A. (2000). Sosyoloji. Yay. Haz. H. Özel ve C. Güzel. Ankara: Ayraç Yayınevi 8-Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü. O. Akınbay ve D. Kömürcü (Çev.), Ankara: Ankara ve Sanat Yayınları. 9-Alver, K. (2007). Steril Hayatlar: Kentsel Mekansal Ayrışma ve Güvenlikli Siteler. Ankara: Hece Yayınları. 10-Bal, H. (2006). Kent Sosyolojisi. Isparta: Fakülte Kitabevi. 11-Keleş, Ruşen (1976) Kentbilim İlkeleri, Sevinç Matbaası,Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ev Ödevi130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı10110
Derse Katılım14342
Tartışma515
Soru-Yanıt515
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
Ev Ödevi515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11
ÖÇ13431 243332
ÖÇ2234  333332
ÖÇ31442 333321
ÖÇ43342 132332
ÖÇ51331 441123
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr