Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500404107 | SANAT VE SOSYAL HİZMET | Seçmeli | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyal hizmet uzmanı adaylarına sanatın rehabilite edici, yaşantıyı düzenleme aracı, grup bağlarını geliştirici ve yaratıcı problem çözme sürecini harekete geçirici özelliklerini kullanabilme yeteneğini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Özkan Aydar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanatın ne anlama geldiğini tüm yönleriyle kavrar. | 2 | Sanatın mesleki çalışmalara kaynaklık edebileceğinin farkına varır. | 3 | Sosyal hizmet uygulamalarında sanatın geliştirici, değiştirici ve terapötik işlevlerinden faydalanmayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sanat kavramı ve sanatın tarihsel arka planı | | | 2 | Sanat ve estetik | | | 3 | Sanat ve toplum | | | 4 | Sanat ve Toplumsal Değişme | | | 5 | Sanat ve toplumsal tabakalaşma | | | 6 | Farklı sanat alanları | | | 7 | Sanat ve İletişim | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sosyal hizmet uygulamalarında sanatın iyileştirici Etkisi- Müzik | | | 10 | Sosyal hizmet uygulamalarında sanatın iyileştirici Etkisi- Tiyatro-Sinema | | | 11 | Sosyal hizmet uygulamalarında sanatın iyileştirici Etkisi- Edebiyat | | | 12 | Sosyal hizmet uygulamalarında sanatın iyileştirici Etkisi- El sanatları | | | 13 | Sosyal hizmet temalı Filmler 1 | | | 14 | Sosyal hizmet temalı Filmler 2 | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nathalie Heinich (2013). Sanat Sosyolojisi, Bağlam Yayınları.
Kagan, M.(1982). Güzellik Bilimi Olarak Estetik ve Sanat, Altın Kitaplar Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|