Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500207107MARKA YÖNETİMİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders marka yönetimine dair temel terim, konseptleri ve marka yönetimine dair aktiviteleri öğrencilere sunmayı hedefler. Bu derste dijital platformlarda marka yönetimi yöntemleri, içerik oluşturma tekniklerinin öğrenilmesi, yönetilmesi ve kontrolü amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Turgay KARATAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Marka kavramı ve marka yönetimi ile ilgili yaklaşımların anlaşılır.
2Marka değeri kavramı ve yönetim anlayışı keşfedilir.
3Marka kimliği kavramı tanımlanır.
4Marka genişletmeleri, marka hattı, kategorileri incelenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders kapsamında marka stratejileri, dijital pazarlama, dijitalde marka kimliği ve konumlandırması, içerik pazarlaması, online itibar yönetimi, dijital reklam konuları, marka yönetiminin süreci, bu süreci etkileyen faktörler, marka yönetiminde kullanılan ve şirketlere rekabetçi avantaj sağlayan pazarlama ve şirket aktivitelerine de geniş bir bakış açısı sağlanacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Marka ve Marka YönetimiSlayt, AnlatımYok
2Müşteri tabanlı marka değeriAnlatımYok
3Marka Konumlandırma ve değerlerSlayt, AnlatımYok
4Marka değeri yaratmada marka bileşenlerinin seçilmesiAnlatımYok
5Marka MimarisiAnlatım, SlaytYok
6Marka değeri yaratılırken bütünleşik pazarlama iletişiminin yeriSlayt, Anlatım, Sınıf içi tartışmaYok
7Marka değeri yaratımında ikincil marka bilinirliğinin güçlendirilmesiSlayt, Anlatım, TartışmaYok
8YokVize SınavıYok
9Marka değeri ölçümleme ve yönetim sistemleriSlayt, AnlatımYok
10Marka değeri kaynaklarıSlayt, Anlatım, TartışmaYok
11Marka değerinin getirilerinin ölçülmesiSlayt, Anlatım, TartışmaYok
12Tüketici- Marka İlişkileriSlayt, AnlatımYok
13Marka stratejileri tasarlama ve uygulamaAnlatım, SunumYok
14Yeni ürün geliştirme ve marka genişlemeleriSunum, AnlatımYok
15YokFinal SınavıYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Keller, K.L, Brand Management, 4th edition, GE Pearson. 2013 Strategic brand management
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma115
Ev Ödevi115
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı170
Makale Yazma120
Final Sınavı için Bireysel Çalışma110
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Proje Sunma11515
Bireysel Çalışma14228
Ev Ödevi11515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ144343334323443333  3123 333
ÖÇ243333333234443333  3132 333
ÖÇ334224434433333433  3132 323
ÖÇ443434344234434344  4133 334
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr