Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500305111 | GÜMRÜK TEŞKİLATI VE TARİHİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünyadaki ilk gümrük uygulamalarıyla birlikte, değişen iktisadi olaylar karşısında gelişen gümrük politikaları ve uygulamalarını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Suna ALTAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Uluslararası gümrük uygulamaları konusunda yeterlilik kazanır, | 2 | Uluslararası gümrük uygulamaları konusunda yeterlilik kazanır, | 3 | Gümrük teşkilatının işleyişi konusunda yeterlilik kazanır, | 4 | Gümrük teşkilatının işleyişi konusunda yeterlilik kazanır, | 5 | Türkiye’nin gümrük uygulamaları konusunda yeterlilik kazanır, | 6 | Türkiye’nin gümrük uygulamaları konusunda yeterlilik kazanır, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Gümrük teşkilat yapısı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gümrük nedir ? Gümrük teşkilatı tanımı | | | 2 | Uluslararası ticaretin ortaya çıkışı ve gelişimi | | | 3 | Dünyadaki ilk gümrük uygulamaları | | | 4 | Gümrük teşkilatının kuruluşu ve gelişimi | | | 5 | Uluslararası gümrük politikaları I | | | 6 | Uluslararası gümrük politikaları II | | | 7 | Türk Devletlerinde gümrük teşkilatı ve uygulamaları | | | 8 | Osmanlı Devleti’nin uygulamış olduğu gümrük politikaları | | | 9 | Savaş yıllarında uygulanan gümrük politikaları (1914-1921) | | | 10 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti gümrük politikaları | | | 11 | Gümrük ve İnhisarlar Vekâleti kuruluşu | | | 12 | Savaş yıllarında uygulanan gümrük politikaları(1939-45) | | | 13 | Dünya Gümrük Örgütü kuruluşu ve işleyişi | | | 14 | 1955-80 yılları sonrası uygulanan gümrük politikaları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Turhan ATAN, Türk Gümrük Tarihi Cilt I ve II, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara 1990
Bilsay, KURUÇ, Belgelerle Türkiye İktisat Politikası, Cilt 2, Ankara Üniversitesi SBF Yayını, Ankara 1993.
Korkut Boratav, Türkiye İktisat Tarihi, İmge Kitapevi, Ankara 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|