Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500303112 | HALKLA İLİŞKİLER | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Halkla İlişkilere Giriş dersinin genel amacı, halkla ilişkiler biliminin temel kavramalarını, uygulama şekillerini, tarihçesini anlatıp, reklam, propaganda, gibi ilgili diğer kavram ve kuramlarla arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları inceleyerek, meslek etik ve ahlak kurallarını vererek öğrencilerin halkla ilişkilere ilişkin genel çerçeveye sahip olmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hakan IRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenci halkla ilişkilerin tanımını yapabilecektir. | 2 | Halkla ilişkilerin önemini ve özelliklerini öğrenecektir. | 3 | Halkla ilişkilerin, propaganda, reklam ya da pazarlamadan farkını anlayabilecek, karşılaştırma yapabilecektir. | 4 | Halkla ilişkiler teorilerini öğrenecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Halkla İlişkilerin Tanımı Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi Halkla İlişkilerin Özellikleri Hakla İlişkiler ve Reklam Halkla İlişkiler ve Propaganda Halkla İlişkiler ve Lobicilik Halkla İlişkiler ve Pazarlama |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halkla İlişkilerin Tanımı | | | 2 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | | | 3 | Halkla İlişkilerin Özellikleri | | | 4 | Hakla İlişkiler ve Reklam | | | 5 | Halkla İlişkiler ve Propaganda | | | 6 | Halkla İlişkiler ve Lobicilik | | | 7 | Halkla İlişkiler ve Pazarlama | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Halkla İlişkiler Teorileri: Basın Ajansı ve Kamuoyu Bilgilendirme | | | 10 | Halkla İlişkiler Teorileri: İki Yönlü Asimetrik Model ve İki Yönlü Simetrik Model | | | 11 | Halkla İlişkiler Kampanyalarında Araştırma, Planlama ve Uygulama | | | 12 | Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi | | | 13 | Halkla İlişkiler ve Kriz Yönetimi | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
halkla ilişkiler nedir?
Filiz Balta Peltekoğlu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|