Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1908020707 | MÜZE VE GALERİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Müzelerin önemini, gerekliliğini, işlevlerini, çeşitlerini açıklayabilme ve müze-eğitim uygulamalarını gerçekleştirebilme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ebru KÖSE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar. | 2 | Müzenin toplum ve eğitimle ilişkilerini değerlendirir. | 3 | Müze eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci kararlılığı gösterir. | 4 | Müze koleksiyonundan hareket ederek tarihsel ve estetik değerleri somut olarak açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı. | | | 2 | Müze nedir?, Müze çeşitleri nelerdir? Müzelerin işlevleri nelerdir? Dünya’da ve Türkiye’de müzeciliğin tarihsel gelişimi | | | 3 | Müzenin Eğitimdeki Rolü nedir | | | 4 | Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekler | | | 5 | Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekler | | | 6 | Müze Eğitimi Etkinliklerinden Örnekleri İnceleme | | | 7 | | Sunum | | 8 | | Dünya ya da Türkiye üzerinden bir müze örneği seçimi ve araştırılması | | 9 | | Dünya ya da Türkiye üzerinden bir müze örneği seçimi ve araştırılması | | 10 | Müze Koleksiyon ve Etkinliklerinden Yaralanma Yöntemleri Müze Etkinliği Planlama | | | 11 | | seçilen müze örneği ile ilgili araştırma (Öğretici Materyaller, Etiket ve İşaretler , Eğitim ve halk programları, Sergileme Biçimleri, Koleksiyon) | | 12 | | Proje Sunumları | | 13 | | Proje Sunumları | | 14 | | SINAV | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
GARTENHAUS, Alan (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay.
uyurgan, Serap., Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (Editör; Vedat Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 2 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Proje Sunma | 4 | 4 | 16 |
Ev Ödevi | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|