Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1908020707MÜZE VE GALERİ EĞİTİMİ Seçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Müzelerin önemini, gerekliliğini, işlevlerini, çeşitlerini açıklayabilme ve müze-eğitim uygulamalarını gerçekleştirebilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Ebru KÖSE
Öğrenme Çıktıları
1Müzeciliğin tarihi, türleri, amaçları ve işlevleriyle ilgili bilgileri açıklar.
2Müzenin toplum ve eğitimle ilişkilerini değerlendirir.
3Müze eserlerine karşı ilgi uyandırma, değer verme ve onları koruma bilinci kararlılığı gösterir.
4Müze koleksiyonundan hareket ederek tarihsel ve estetik değerleri somut olarak açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Müzenin tanımı ve özellikleri, müzelerde sergileme; müze ve eğitimi; müze türleri; Türk müzeciliğinin gelişimi; dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış; müze, sanat, kültür ve uygarlık ilişkisi; müze ve sanat eğitimi; müze ve toplum; müzelerin tarih bilincine katkısı; tarihi eserlere sahip çıkma; Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğrencilerle tanışma, Dersin kapsamı, Ders öğretim programının tanıtımı.
2Müze nedir?, Müze çeşitleri nelerdir? Müzelerin işlevleri nelerdir? Dünya’da ve Türkiye’de müzeciliğin tarihsel gelişimi
3Müzenin Eğitimdeki Rolü nedir
4Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekler
5Türk ve Dünya Müzelerinden Örnekler
6Müze Eğitimi Etkinliklerinden Örnekleri İnceleme
7Sunum
8Dünya ya da Türkiye üzerinden bir müze örneği seçimi ve araştırılması
9Dünya ya da Türkiye üzerinden bir müze örneği seçimi ve araştırılması
10Müze Koleksiyon ve Etkinliklerinden Yaralanma Yöntemleri Müze Etkinliği Planlama
11seçilen müze örneği ile ilgili araştırma (Öğretici Materyaller, Etiket ve İşaretler , Eğitim ve halk programları, Sergileme Biçimleri, Koleksiyon)
12Proje Sunumları
13Proje Sunumları
14SINAV
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GARTENHAUS, Alan (2000) Yaratıcı Düşünme ve Müzeler, Çev: Ruhiser Mergenci- Bekir Onur, Ankara Ünv. Yay. uyurgan, Serap., Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları, (Editör; Vedat Özsoy), Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları 2
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Proje Hazırlama4416
Proje Sunma4416
Ev Ödevi4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)50
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
ÖÇ3555555
ÖÇ4555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr