Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100802DESEN - VIIISeçmeli486
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Desen VIII dersi belirlemiş olduğu güncel sanat formlarından üretilmiş eserleri inceleyerek, bir proje merkezinde deseni yenilikçi fikirler için kullanma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdül TEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Desenin geleneksel metot ve uygulama biçimlerine uygun ifadesi, Alternatif yüzey ve malzeme ile desen üretme, yüzey doku ve sanatsal ifade yöntemlerine giriş becerilerini kazanma.
2Desende biçim ve form uygulamaları yapar
3Alternatif neslerin desenlerini yenilikçi metotlar ile uygular
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşulu olan ders bulunmamaktradır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Proje üretme fikri ile deseni yenilikçi sanat formları olarak tasarlama etkinlikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Günümüz desen uygulamalarında proje fikirleriDesen işlerinin projelendirmesine yönelik örnek uygulamalar
2Projeye yönelik ulaşılabilir verilere erişimEldeki veriler ile örnek uygulamalar
3Projelendirebilir konu başlıklarının belirlenmesiKonu başlıklarına yönelik örnek uygulamalar
4Projeye yönelik önceki öğrenme verilerinin ilişkilenidirilmesiProjeye yönelik önceki öğrenme verileri ile uygulama
5Proje taslaklarının sunumuProjeye uygun taslaklar üzerinden örnek uygulamalar
6Proje taslaklarının sunumuProjeye uygun taslaklar üzerinden örnek uygulamalar
7ArasınavArasınav
8Projenin hazırlanması içerik üretimiProjenin hazırlanması içerik üretimi
9Projenin hazırlanması içerik üretimiProjenin hazırlanması içerik üretimi
10Projenin hazırlanması içerik üretimiProjenin hazırlanması içerik üretimi
11Projenin hazırlanması içerik üretimiProjenin hazırlanması içerik üretimi
12Hazırlanan projenin final sergisine yönelik hazırlıkHazırlanan projenin final sergisine yönelik hazırlık
13Final projesi sergi etkinliğiFinal projesi sergi etkinliği
14Projenin değerlendirilmesi ve sonuç raporunun tartışılmasıProjenin değerlendirilmesi ve sonuç raporunun tartışılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Charles, V. ve Klaus H. C. (2019). 1000 Muhteşem Desen. (M. A. Öztürk, Çeviri). Zedya Kitap. İstanbul Müftüoğlu, M. O. (2011). Desen. Say Yayınları. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav170
Uygulama/Pratik130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Staj koşulu bulunmamaktadır.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Beyin Fırtınası339
Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1334554245554422553454455
ÖÇ2334554245554423333354443
ÖÇ3                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr