Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100707 | GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI- I | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Geleneksel el sanatı ürünlerinin önemini ortaya koymak, Türk el sanatları için değer kazanan dokuma ve kitap sanatları örneklerinin değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Melahat TELERİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Geleneksel El Sanatları alanına özgü, kültür, estettik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olunur. | 2 | Alanda edinilen temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgiler kullanılır | 3 | Kültür değerlerini en iyi yansıtan öğeler olan el sanatlarının turistik açıdan değerlendirilmesi sağlanır. | 4 | Temel düzeydeki bilgi ve beceriler kullanılarak, veriler yorumlanır, sorunlar tanımlanır, analiz edilir, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturulur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Geleneksel el sanatı ürünlerinin önemini ortaya koyup, Türk el sanatları için değer kazanan dokuma örneklerinin değerlendirilmesi, halı, kilim, cicim, zili gibi farklı teknikteki dokumaların tanıtılması, hat, tezhip, ebru ve bölgesel özellik taşıyan el sanatı ürünlerinin değerlendirilmesi ders kapsamını oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | El sanatlarına giriş | | | 2 | Anadolu el sanatları | | | 3 | Anadolu Selçuklu Mimari süslemesine genel bir bakış | | | 4 | Anadolu Selçuklu Mimarisinde taş süsleme | | | 5 | Anadolu Selçuklu Mimarisinde taş süslemesinde figürlü örnekler, | | | 6 | Türk Çini Sanatının Kaynak ve Kökenleri | | | 7 | Anadolu’da Çini Sanatının Gelişmesi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Türk Halı Sanatı | | | 10 | Minyatür Sanatı | | | 11 | Tezhip Sanatı | | | 12 | Deri Sanatı ve Ciltçilik | | | 13 | Ebru Sanatı | | | 14 | final sınavı | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Geleneksel Türk El Sanatları; Metin Sözen, Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|