Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100704DİSİPLİNLERARASI SANAT- III Seçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin birden çok farklı disiplinlerden ve farklı malzemelerden yararlanarak sanatsal üretim yapabilmek becerisini kazandırma amacı olan bir derstir. Bu anlamda bireyin duygu ve düşüncesini alternatif malzemelerden ve farklı denemelerden oluşturduğu üretimini, kavramsal ilişkisini sunumlarla destekleyip yapabilme yeterliliğine kavuşturmaktır. Çağdaş sanat deneyimler üzerinde okumalar yapmak aynı zamanda kendisiyle bir ilişki kurup sanatsal üretime geçebilmek ve çıkan sanatsal üretimlerini sergileyebilmek hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sıddık Turan
Öğrenme Çıktıları
1Sanatta Disiplinler Arası Düşünme Becerileri
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
ön koşul yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Güncel sanat konulu kitaplar zorunlu okutulabilir ve okunan kitaplar öğrencinin etkin olduğu sınıf ortamında sunulabilir. İl dışı etkinliklere öğrenciyi götürmeli ve ulusal anlamda platformlara yönlendirmelidir.
Dersin İçeriği
Sanatın farklı disiplinlerinden faydalanarak birden çok disiplinin bir araya geldiği sanatsal üretim yapmaktır. Güncel sanat pratikleri ilgili kavramsal alt yapı oluşturulduktan sonra düşünsel ve zihinsel süreci belli bir fikir bağlamında üretime aktarmaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çağdaş Sanat ve Disiplinler Arası İlişkiÇağdaş Sanat ve Disiplinler Arası İlişki
2
3Performans Sanatı ve performans sanatıyla ilgili iş üretenler üzerinde performans sanatının tarihçesi ve günümüz dünyasından örneklerle açıklanması. bu bağlamda iş üreten bireylerle beyin fırtınası yapma.
4Müzik ve Videoart sanatı üzerinden açıklamalar. Bu bağlamda iş üreten bireylerle beyin fırtınası yapma.
5Videoart ve performans sanatı arasındaki ilişki.
6Çağdaş sanatta fotograf ve ilgili deneysel işler.
7Dijital Teknolojiler ve Yeni Medya Sanatında güncel eğilimler. bu bağlamda iş üretenlerle beyin fırtınası yapma.
87 hafta sürecince yapılan işlerin değerlendirilmesi. Ara sınav.
9Görsel Kültürde Disiplinlerarası Etkileşimler, Sosyolojik ve Felsefi Bağlamlar Açısından Günümüz Sanatında Temsil Sorunu konusunun geniş çerçeveli anlatım ve sunumlar.
10Beden Sanatı, ve performas sanatı arasındaki farklar. Eylemler (Actions), Happenings (Oluşumlar), Viyana Aksiyonistleri ve Nesnesiz Sanat Fikri, Yves Klein gibi sanatçılar örnek verilerek güncel sanatçı örnekleriyle bu oluşumu zenginleştirme
11Günümüz sanatı Yapay Zeka ve Sanat, Posthumanizm, Cyborg, Robot Sanatı ile farklı materyallerin eklenmesi ile daha önceki disiplinler arası arasındaki estetik farklar.
12Sanat ve Tasarım İlişkisi Üzerinden felsefi sanatın sürekliliği ile raslantısallık.
13uygulamalar üzerinden tartışmalar.
14Uygulamaların değerlendirilmesi ve final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
N.lynton Modern Sanatın Öyküsü R. Arslan Çağdaş Sanat Manifestoları Ç. Boudrlaire Modern Hayatın Ressamı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Staj durumu Yoktur.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Alan Çalışması122
Beyin Fırtınası11515
Proje Sunma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma111
Okuma155
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)103
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1231444234253342355334244
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr