|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100702 | DESEN - VII | Seçmeli | 4 | 7 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciyi, sanatı bir bilgi üretim ve deneyim alanı olarak ele alarak görsel düşünme ve algılama,kendini ifade etme,hayal gücünü geliştirme ve sanatsal araçları kullanarak araştırma yapmayı ve yaratıcı fikirler üretmeye olanak vermektir.
Günümüz sanatının ortaya koyduğu çok yönlü düşünme yöntemleri bireysel ve toplumsal duyarlığın gelişmesini sağladığı gibi ,sanatın anlam üreten bir alan olarak, öğrencinin görsel,duysal,bedensel yeteneklerin gelişmesine katkıda bulunmak ve farklı ifade yollarının mümkün olduğunun uygulama ile göstermektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Abdül TEKİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Birey ve toplumsal olarak sorumluluk bilinci kazanmak, | 2 | meseleleri farklı şekilde ele alma ve çözümleme yeteneği | 3 | kendi bireysel yeteneklerini keşfetme | 4 | yenilikçi ve orjinal fikir üretme cesareti |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Dersin içeriği, sanatta görme ve anlamdırma pratiği,otoportre ve persona,kimlik,sanat ve iktidar ilişkileri,kültürel farklılıklar, toplumsal cinsiyet,ütopya,avantgard gibi konuları sanatın dil ve ifade olanakları içinde ele almak ve bir atölye çalışması içinde teori ve pratiğin içiçe geçtiği uygulamalarla bu konuları yaratıcı atölye çalışmalarına dönüştürmek.Öğrenciler,fikirlerini desen, fotoğraf ve video,maket ve arşiv çalışması haritalama,obje,performatif çalışmalar,performans,kamusal alanda uygulama,mekana özgü çalışmalar gibi sanatsal pratiklerin ifade olanakları içinde geliştirirler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çağdaş sanatta biçimlendirme yöntemleri ve farklılıkların kıyaslanması | İmajlarla desteklenen ders | yok | 2 | 20. yy. sanatında değişen malzeme araştırmaları | İmajlarla desteklenen ders | yok | 3 | Günümüz sanatçılarında sanat üretimi sürecinin değerlendirilmesi | İmajlarla desteklenen ders | yok | 4 | Sanat üretiminde konu seçimi ve biçim anlam ilişkisi | Uygulama,İmge atölyesi,kolaj,dijital baskı ve arşiv araştırması,maket,desen,performans. | yok | 5 | Seçilen sanatcı ve yapıtın araştırma,uygulama,tartışma yöntemleri.Kavramsal çerçeve,bağlamlar,anlam dizgelerinin analizi ve kendine maletme süreçlerine uygulamanın olanaklarıyla başlangıç. | Uygulama,İmge atölyesi,kolaj,dijital baskı ve arşiv araştırması,maket,desen,performans. | yok | 6 | Deneysel atölye için proje hazırlığı ve araştırma yöntemleri | Okuma,araştırma,kitap,imaj,internet | yok | 7 | Uygulama süreci ve sunulacak proje üzerinden teorik ve teknik bilgi verilmesi | Uygulamaya ilişkin materyal geliştirme uygulamaları. | yok | 8 | Arasınav | | | 9 | Atölye içi üretilen çalışmaların öğrencilerle birlikte kritik edilmesi | Öğrenci Uygulamaları konuya uygun örnek çalışmalar. | yok | 10 | Gündelik nesnelerin sanat üretiminde kullanımı ve araştırmaları | Öğrenci Uygulamaları konuya uygun örnek çalışmalar. | yok | 11 | Doğa ve Performans sanatı uygulamalarının değerlendirilmesi | Ödev incelemesi | yok | 12 | Kavramsal ve süreç sanatının değerlendirilmesi | Öğrenci Sunumları | yok | 13 | Sanat üretiminde alternatif malzeme kullanımı araştırması | Öğrenci Sunumları | yok | 14 | Final Sınavı | Örnek Uygulama çalışmaları | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ruhberg-Schneckenburger-Fricke-Honnef. Art of the 20th Century.Taschen. 2000
Wye/Weitman. Eye on Europe.Prints,books&multiples/1960 to now. The Museum of Modern Art.2006
Goldenberg,Lee Rose. Performance Art,From Futurism to the Present. Thames and Hudson 1993
Edited by Claire Bishop, Participation.Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007
Edited by David Campany. The Cinematic. Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007
Antmen,Ahu. 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık 2008
Leppert,Richard. Sanantta Anlamın Görüntüsü. Çev. İsmail Türkmen (Art and the Committed Eye,The Cultural Functions of Imagery) Ayrıntı Yayınları 2000 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Bireysel Çalışma | 1 | 15 | Ev Ödevi | 1 | 15 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Proje Sunma | 1 | 15 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 14 | 5 | 70 | Proje Sunma | 1 | 2 | 2 | Makale Yazma | 1 | 20 | 20 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|