|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100701 | DENEYSEL SANAT ATÖLYE - V | Seçmeli | 4 | 7 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı,Tasarım ve Sanatın kesiştiği ara yüzde oluşan yeni tanım ve kavramları tartışmak ve bunların birbirlerini etkileme ve dönüştürme potansiyelinin bir atölye ortamı içinde deneyimlenmesidir.
Öğrencilerin kültürel ve politik sorunları sanat ve tasarımın ifade olanakları içinde nasıl kavramsallaştırdığı ve nasıl bir bağlam içinde değerlendirdiği, problemin görsel ve fiziksel bir form dili içinde nasıl uyguladığı önemlidir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Abdül TEKİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tasarım disiplinini diğer disiplinlerle etkileşim halinde ve daha geniş bir vizyonda ele almak. | 2 | Sanatın ifade olanaklarını çok amaçlı kullanabilmek. | 3 | Sanatın eleştirel kapasitesini keşfetmek | 4 | Yaratıcı çözümler üretebilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin içeriği, Tasarım ve Sanat arasındaki sınırın geçirgenliğinin çeşitli görsel,duysal,bedensel uygulamalarla deneyimlenmesi ve sonuçlarının tartışılmasıdır. Tasarım-Sanat pratikleri ile teori arasındaki dinamik ilişkinin,yüz yüze,eş zamanlı olarak uygulama alanında yaşanarak çözümlenmesi,fikirlerin süreçler içinde malzeme ile geliştirilmesi yaratıcı obje ve araştırma dosyalarıyla sonuçlanmasıdır.
Bu atölye çalışması, sanatsal tipografi uygulamaları,deneysel mekan tasarımı,yerleştirme ve mekana özgü uygulamalar,haritalama,desen,arşiv çalışması ve görsel sembol ve piktogramlar,ideogramlar ve obje üretimi,kamusal alan uygulamaları performans,performativ sunum yöntemlerini kapsar.
Öğrenciler geleneksel tasarım anlayışını, heriki alandan esinleyici örneklerle tartışmaya açarak tasarım ve sanatın sosyal ve toplumsal dönüştürücü gücünü etkin örneklerle yeniden keşfetmek ve bu örnekleri kendilerine malederek özgün üretimlere dönüştürmek. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tasarım ve sanatın birbirlerini etkileme ve dönüştürme süreçleri ve örnekler. | Görsellerle desteklenen ders. | yok | 2 | Tasarım ve Sanat arasında bir arayüz oluşturmak ve bunu bir atölyeye dönüştürmek mümkünmü.Ortak kavram ve nosyonların tartışılması.Üretim süreci içinde, bu karşılaşmanın dinamiklerini çözümlemek. | Görsellerle desteklenen ders. | yok | 3 | Tasarım ve Sanatın arayüzünde karşılaşmalar; Tipografi ve Jeni Holzer, Jorge Pardo,M/M,No55,Tobias Rehberger,Studio van Lieshout,Superflex,Andrea Zittel. | Görsellerle desteklenen ders. | yok | 4 | Paradigmatik çakışmalar,Dan Graham,art and desing/design as art,1986 | Gözlem,araştırma,desen,eskiz,video çekim,fotoğraf | yok | 5 | Liam Gillick ve sanatsal bir yaklaşım olarak mekanın tasarlanması. | Görsellerle desteklenen ders. | yok | 6 | Sanat hayatı ve üretim koşullarını değiştirebilirmi.Sosyal düzen içinde bir etki yaratabilirmi. Superflex ve sonuçları. | Atölye,uygulama | yok | 7 | vize | vize ödevi | yok | 8 | Öğrenci ele alınan kavramları tartışmak için Bir sanatcı seçer ve onun etrafında kendi atölyesini yaratır. sanatcının yaklaşım ve kavramları ele alış biçimini araştırır ve bazı kavramları ödünç alarak kendi deneyim alanını oluşturur. Kamusal alanda yapılan araştırmalar ve bireysel hayatın toplumsal düzen içinde yaratıcı sorgulamalarını görsel,duysal,bedensel olarak deneyimler. | Atölye,uygulama | yok | 9 | Her öğrenci kendi özgün araştırma yöntemlerini keşfetmek durumundadır.Bu durumda sanatcıların kullandığı araştırma yöntemleri,arşiv araştırması ve video ve ses kayıt,topografik ve kültürel gözlemler vs. Yerinde yapılan araştırmalar kolaj,fotoğraf,metin,video görüntü olarak atölyede paylaşılır. | Yaratıcı metin ve dosya giriş. | yok | 10 | devam | Atölye,uygulama | yok | 11 | uygulama devam | uygulama | yok | 12 | devam | devam | yok | 13 | final hazırlık | final hazırlık | yok | 14 | final | uygulama ödevi | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Utopias,Edited by Richard Noble,Documents of Contemporary Art,Whitechapel,MIT Press,2009
The Studio,edited by Jens Hoffmann,Decuments of Contemporary Art,Whiteshapel,MIT Press,2012
Art of the 20th Century,Ruhrberg,Scneckenburger,Fricke,Honnef,Taschen,1998
The Function of Ornament,Edited by Farshid Moussavi and Michael Kubo,Harvard University,Graduate School of Design 2006
Art Now,VOL 2,Edited by Uta Grosenick,Taschen,2011 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | Proje Sunma | 1 | 20 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | Proje Sunma | 1 | 10 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|