Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
19080100701DENEYSEL SANAT ATÖLYE - V Seçmeli476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı,Tasarım ve Sanatın kesiştiği ara yüzde oluşan yeni tanım ve kavramları tartışmak ve bunların birbirlerini etkileme ve dönüştürme potansiyelinin bir atölye ortamı içinde deneyimlenmesidir. Öğrencilerin kültürel ve politik sorunları sanat ve tasarımın ifade olanakları içinde nasıl kavramsallaştırdığı ve nasıl bir bağlam içinde değerlendirdiği, problemin görsel ve fiziksel bir form dili içinde nasıl uyguladığı önemlidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Abdül TEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Tasarım disiplinini diğer disiplinlerle etkileşim halinde ve daha geniş bir vizyonda ele almak.
2Sanatın ifade olanaklarını çok amaçlı kullanabilmek.
3Sanatın eleştirel kapasitesini keşfetmek
4Yaratıcı çözümler üretebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Tasarım ve Sanat arasındaki sınırın geçirgenliğinin çeşitli görsel,duysal,bedensel uygulamalarla deneyimlenmesi ve sonuçlarının tartışılmasıdır. Tasarım-Sanat pratikleri ile teori arasındaki dinamik ilişkinin,yüz yüze,eş zamanlı olarak uygulama alanında yaşanarak çözümlenmesi,fikirlerin süreçler içinde malzeme ile geliştirilmesi yaratıcı obje ve araştırma dosyalarıyla sonuçlanmasıdır. Bu atölye çalışması, sanatsal tipografi uygulamaları,deneysel mekan tasarımı,yerleştirme ve mekana özgü uygulamalar,haritalama,desen,arşiv çalışması ve görsel sembol ve piktogramlar,ideogramlar ve obje üretimi,kamusal alan uygulamaları performans,performativ sunum yöntemlerini kapsar. Öğrenciler geleneksel tasarım anlayışını, heriki alandan esinleyici örneklerle tartışmaya açarak tasarım ve sanatın sosyal ve toplumsal dönüştürücü gücünü etkin örneklerle yeniden keşfetmek ve bu örnekleri kendilerine malederek özgün üretimlere dönüştürmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasarım ve sanatın birbirlerini etkileme ve dönüştürme süreçleri ve örnekler.Görsellerle desteklenen ders.yok
2Tasarım ve Sanat arasında bir arayüz oluşturmak ve bunu bir atölyeye dönüştürmek mümkünmü.Ortak kavram ve nosyonların tartışılması.Üretim süreci içinde, bu karşılaşmanın dinamiklerini çözümlemek.Görsellerle desteklenen ders.yok
3Tasarım ve Sanatın arayüzünde karşılaşmalar; Tipografi ve Jeni Holzer, Jorge Pardo,M/M,No55,Tobias Rehberger,Studio van Lieshout,Superflex,Andrea Zittel.Görsellerle desteklenen ders.yok
4Paradigmatik çakışmalar,Dan Graham,art and desing/design as art,1986Gözlem,araştırma,desen,eskiz,video çekim,fotoğrafyok
5Liam Gillick ve sanatsal bir yaklaşım olarak mekanın tasarlanması.Görsellerle desteklenen ders.yok
6Sanat hayatı ve üretim koşullarını değiştirebilirmi.Sosyal düzen içinde bir etki yaratabilirmi. Superflex ve sonuçları.Atölye,uygulamayok
7vizevize ödeviyok
8Öğrenci ele alınan kavramları tartışmak için Bir sanatcı seçer ve onun etrafında kendi atölyesini yaratır. sanatcının yaklaşım ve kavramları ele alış biçimini araştırır ve bazı kavramları ödünç alarak kendi deneyim alanını oluşturur. Kamusal alanda yapılan araştırmalar ve bireysel hayatın toplumsal düzen içinde yaratıcı sorgulamalarını görsel,duysal,bedensel olarak deneyimler.Atölye,uygulamayok
9Her öğrenci kendi özgün araştırma yöntemlerini keşfetmek durumundadır.Bu durumda sanatcıların kullandığı araştırma yöntemleri,arşiv araştırması ve video ve ses kayıt,topografik ve kültürel gözlemler vs. Yerinde yapılan araştırmalar kolaj,fotoğraf,metin,video görüntü olarak atölyede paylaşılır.Yaratıcı metin ve dosya giriş.yok
10devamAtölye,uygulamayok
11uygulama devamuygulamayok
12devamdevamyok
13final hazırlıkfinal hazırlıkyok
14finaluygulama ödeviyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Utopias,Edited by Richard Noble,Documents of Contemporary Art,Whitechapel,MIT Press,2009 The Studio,edited by Jens Hoffmann,Decuments of Contemporary Art,Whiteshapel,MIT Press,2012 Art of the 20th Century,Ruhrberg,Scneckenburger,Fricke,Honnef,Taschen,1998 The Function of Ornament,Edited by Farshid Moussavi and Michael Kubo,Harvard University,Graduate School of Design 2006 Art Now,VOL 2,Edited by Uta Grosenick,Taschen,2011
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Proje Hazırlama110
Proje Sunma120
Bireysel Çalışma110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Proje Hazırlama110
Proje Sunma110
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14456
Ev Ödevi13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
ÖÇ1345444324455443452315455
ÖÇ2                        
ÖÇ3                        
ÖÇ4                        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr