Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 19080100604 | DİSİPLİNLERARASI SANAT - II | Seçmeli | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin birden çok farklı disiplinlerden ve farklı malzemelerden yararlanarak sanatsal üretim yapabilmek becerisini kazandırma amacı olan bir derstir. Bu anlamda bireyin duygu ve düşüncesini alternatif malzemelerden ve farklı denemelerden oluşturduğu üretimini, kavramsal ilişkisini sunumlarla destekleyip yapabilme yeterliliğine kavuşturmaktır. Çağdaş sanat deneyimler üzerinde okumalar yapmak aynı zamanda kendisiyle bir ilişki kurup sanatsal üretime geçebilmek ve çıkan sanatsal üretimlerini sergileyebilmek hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Sıddık Turan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanatta Disiplinler Arası Düşünme Becerileri |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
ön koşul yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Güncel sanat konulu kitaplar zorunlu okutulabilir ve okunan kitaplar öğrencinin etkin olduğu sınıf ortamında sunulabilir. İl dışı etkinliklere öğrenciyi götürmeli ve ulusal anlamda platformlara yönlendirmelidir. |
Dersin İçeriği |
Sanatın farklı disiplinlerinden faydalanarak birden çok disiplinin bir araya geldiği sanatsal üretim yapmaktır. Güncel sanat pratikleri ilgili kavramsal alt yapı oluşturulduktan sonra düşünsel ve zihinsel süreci belli bir fikir bağlamında üretime aktarmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çağdaş Sanat ve Disiplinler Arası İlişki | Çağdaş Sanat ve Disiplinler Arası İlişki | | 2 | Disiplinler arası sanat ve modernizm | | | 3 | disiplinlerarsı sanat bağlamında üretim yapanlar veya projesi olanlarla beyin fırtınası yapma | uygulama | | 4 | sanat ve mekan bağlamında sanatsal üretimler ve sanatçılar. sanat ve mekan bağlamında sanat üretim fikri olanlarla beyin fırtınası yapma. | | | 5 | Müzik ve Videoart sanatı üzerinden açıklamalar. Bu bağlamda iş üreten bireylerle beyin fırtınası yapma. uygulamaların gösterimi ve bu uygulamalar hakkında örnekler gösterme | | | 6 | Enstalasyon sanatının açıklanması ve örnekler gösterme. Bu bağlamda İş üreten bireylerle beyin fırtınası yapma. | | | 7 | Dijital Teknolojiler ve Yeni Medya Sanatında güncel eğilimler. Videoart ve medya arasındaki ilişkiyi açıklama. Bu bağlamda iş üretenlerle beyin fırtınası yapma. | | | 8 | Ara sınav. uygulamaların değerlendirilmesi. | | | 9 | Sanat ve malzeme ilişkisi üzerinden örneklemeli açıklama. | | | 10 | Sanat üretiminde fikir, malzeme ve sunum üzerinde tartışma. | | | 11 | Dijital Teknolojiler aletlerinin sanat üretiminde kullanılması ve yeni Medya Sanatında güncel eğilimler. bu bağlamda iş üretenlerle beyin fırtınası yapma. | | | 12 | Beden Sanatı, ve performas sanatı arasındaki farklar. Eylemler (Actions), Happenings (Oluşumlar), Viyana Aksiyonistleri ve Nesnesiz Sanat Fikri, Yves Klein gibi sanatçılar örnek verilerek güncel sanatçı örnekleriyle bu oluşumu zenginleştirme. bu bağlamda iş üretenlerle yeni örnek sanatçılar göstererek zengin bir görsel hafıza kazandırmak. | | | 13 | uygulamalar üzerinde tartışmalar. | | | 14 | uygulamaların değerlendirilmesi ve final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
N.lynton Modern Sanatın Öyküsü
R. Arslan Çağdaş Sanat Manifestoları
Ç. Boudrlaire Modern Hayatın Ressamı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Staj durumu Yoktur. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Alan Çalışması | 1 | 15 | 15 |
Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 |
Proje Sunma | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|