Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000149 | SAĞLIKLI YAŞAM, MANEVİ BAKIM VE DEĞER | Seçmeli | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı Yaşam, Manevi Bakım ve Değer dersi, öğrencilere fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı destekleyen yaşam alışkanlıklarını, manevi bakım yaklaşımlarını ve etik değerlerin bireysel ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlıklı yaşamın fiziksel, zihinsel ve manevi boyutlarını açıklar. | 2 | Stres yönetimi ve manevi bakım uygulamalarını değerlendirir. | 3 | Değer temelli yaşam anlayışlarını ve etik yaklaşımları analiz eder. | 4 | Sağlıklı ve bilinçli bir yaşam için sürdürülebilir alışkanlıklar geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, sağlıklı yaşamın fiziksel, psikolojik ve manevi boyutlarını ele alarak bireyin kendini bütüncül olarak iyi hissetmesini sağlayan yaklaşımları inceler. Sağlıklı beslenme, stres yönetimi, pozitif psikoloji, manevi bakım uygulamaları ve etik değerlerin günlük hayata entegrasyonu gibi konular üzerinde durulur. Ayrıca, farklı kültürlerde manevi bakım anlayışı, değer temelli yaşam felsefeleri ve modern sağlık yaklaşımları ders kapsamında değerlendirilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlıklı Yaşam ve Manevi Bakıma Giriş: Temel kavramlar ve yaşam kalitesine etkileri | | | 2 | Sağlıklı Yaşam Alışkanlıkları: Beslenme, uyku düzeni ve fiziksel aktivitenin önemi | | | 3 | Stres ve Duygusal Dengenin Korunması: Meditasyon, nefes teknikleri ve farkındalık | | | 4 | Pozitif Psikoloji ve Manevi Güçlendirme: İyimserlik, şükran ve öz farkındalık | | | 5 | Manevi Bakım Uygulamaları: Dini ve kültürel farklılıklar ışığında manevi destek yöntemleri | | | 6 | Etik Değerler ve Sağlıklı Yaşam: Bireysel ve toplumsal etik ilkeler | | | 7 | Doğa ile Bağlantı ve Ruhsal Denge: Ekoterapi, doğa yürüyüşleri ve farkındalık uygulamaları | | | 8 | Manevi ve Psikolojik Sağlık İlişkisi: İnanç sistemlerinin psikolojik iyilik haline etkileri | | | 9 | Farklı Kültürlerde Manevi Bakım ve Değerler: Doğu ve Batı yaklaşımlarının karşılaştırılması | | | 10 | Sosyal Sorumluluk ve Değer Temelli Yaşam: Gönüllülük çalışmaları ve etik sorumluluklar | | | 11 | Teknoloji, Dijitalleşme ve Ruhsal Denge: Dijital bağımlılığın önlenmesi ve bilinçli teknoloji kullanımı | | | 12 | Sağlıklı Yaşamda Aile ve Toplumsal Destek: Sosyal bağların ruhsal iyilik haline katkısı | | | 13 | Final Proje Hazırlığı: Sağlıklı yaşam ve manevi bakım üzerine bireysel projeler geliştirme | | | 14 | Final Proje Sunumu ve Değerlendirme: Öğrencilerin geliştirdiği projelerin paylaşılması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğretim Üyesi'nin ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|