Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 196000108104 | MESLEKİ YABANCI DİL-VIII | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, gastronomi ve mutfak sanatları alanında eğitim gören öğrencilere, mesleki İngilizce dil bilgisi ile okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirme fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
DOÇ. DR. GÜLÇİN YILDIZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mesleki İngilizceyi Etkin Kullanma – Gastronomi ve mutfak sanatları alanında mesleki İngilizce dil bilgisi ile okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebileceklerdir. | 2 | Mutfak Terminolojisine Hakimiyet – Profesyonel mutfak ortamlarında yaygın olarak kullanılan mutfak terimlerini ve mesleki jargonları doğru ve etkili bir şekilde kullanabileceklerdir. | 3 | Yemek Tarifleri ve Menü Planlama Yetkinliği – İngilizce yemek tariflerini analiz edebilecek, uluslararası mutfak kültürlerine uygun menü planlaması yapabileceklerdir. | 4 | Restoran Yönetimi ve Misafir İlişkileri Becerileri – Restoran yönetimi, müşteri memnuniyeti ve misafir ilişkileri konularında etkili İngilizce iletişim becerileri kazanabileceklerdir. | 5 | Akademik ve Profesyonel İngilizce Kullanımı – Hem akademik çalışmalarda hem de profesyonel mutfak ortamlarında İngilizceyi etkin ve doğru bir şekilde kullanabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında öğrenciler, mutfak terminolojisi, yemek tarifleri, menü planlama, yiyecek-içecek eşleştirme, mutfak hijyeni, gıda güvenliği, restoran yönetimi ve misafir ilişkileri gibi konularda İngilizce dil yetkinliklerini artıracaktır. Ayrıca, sektöre özgü iletişim stratejileri, uluslararası mutfak kültürleri ve profesyonel mutfak ortamlarında etkin iletişim kurma becerileri üzerinde durulacaktır. Ders içeriği, mesleki diyaloglar, vaka analizleri, teknik makaleler ve sektörel sunumlar gibi uygulamalarla desteklenerek öğrencilerin hem akademik hem de profesyonel hayatta İngilizceyi etkin bir şekilde kullanmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve Temel Mesleki İngilizce Becerileri – Dersin amacı, kapsamı ve temel mutfak terimleri tanıtılır. | | | 2 | Mutfak Terminolojisi ve Ekipmanlar – Profesyonel mutfakta kullanılan ekipmanlar ve temel mutfak komutları öğretilir. | | | 3 | Yemek Tarifleri ve Ölçü Birimleri – Yemek tarifleri, pişirme teknikleri ve ölçü birimlerinin İngilizce karşılıkları incelenir. | | | 4 | Menü Planlama ve Yiyecek Grupları – Menü türleri, yiyecek kategorileri ve besin değerleri hakkında İngilizce iletişim sağlanır. | | | 5 | Yiyecek ve İçecek Eşleştirme – Uluslararası mutfak kültürlerine uygun yiyecek ve içecek eşleştirme teknikleri anlatılır. | | | 6 | Gıda Güvenliği ve Mutfak Hijyeni – Gıda güvenliği standartları, hijyen kuralları ve mutfakta temizlik prosedürleri İngilizce olarak ele alınır. | | | 7 | Restoran Yönetimi ve Müşteri Hizmetleri – Restoran yönetimiyle ilgili temel kavramlar ve müşteri ile etkili iletişim teknikleri öğretilir. | | | 8 | Uluslararası Mutfak Kültürleri – Farklı ülkelerin mutfak gelenekleri ve mutfak terminolojileri karşılaştırmalı olarak incelenir. | | | 9 | Profesyonel Mutfakta İletişim ve Ekip Çalışması – Mutfakta takım çalışması ve mesleki İngilizce iletişim becerileri geliştirilir. | | | 10 | Alerjenler ve Özel Beslenme Türleri – Gıda alerjenleri, diyet kısıtlamaları ve özel beslenme ihtiyaçları üzerine İngilizce konuşma pratiği yapılır. | | | 11 | Vaka Analizi ve Problem Çözme – Mutfakta karşılaşılabilecek sorunlar üzerine vaka analizleri ve çözüm önerileri üzerinde çalışılır. | | | 12 | Teknik Makale Okuma ve Yazma – Gastronomi alanında akademik makaleleri anlama ve mesleki yazım teknikleri öğretilir. | | | 13 | Sektörel Sunum Hazırlama ve Sunum Teknikleri – Öğrenciler belirlenen bir gastronomi konusu hakkında İngilizce sunum hazırlar ve sunar. | | | 14 | Genel Değerlendirme ve Uygulamalı Sınav – Öğrencilerin İngilizce dil gelişimleri değerlendirilir ve uygulamalı sınav yapılır. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları
Reader at Work - II |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|