Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
196000108100YİYECEK -İÇECEK PAZARLAMASISeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yiyecek ve içecek sektöründe pazarlama süreçlerini anlamak ve sektörel ihtiyaçlara uygun pazarlama stratejileri geliştirebilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, yiyecek ve içecek işletmelerinin pazarlama yönetimi, tüketici davranışları, marka oluşturma, dijital pazarlama, fiyatlandırma stratejileri ve müşteri ilişkileri yönetimi konularında teorik ve uygulamalı bilgi edinerek sektörel farkındalık geliştirecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlamanın genel tanımını yapar
2Pazarlama karması elemanları hakkında bilgi sahibi olur
3Ürün konusunu açıklar
4Fiyat konusunu açıklar
5Yer (dağıtım) konusunu açıklar
6Tutundurma konusunu açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin sektörde yenilikçi ve müşteri odaklı çözümler üretebilmeleri için gerekli analiz, planlama ve iletişim yetkinliklerini kazanmalarını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yiyecek ve içecek sektörüne genel bakış: Sektörün önemi, özellikleri ve pazarlama ile ilişkisi.
2Pazarlama kavramları: Temel pazarlama ilkeleri ve yiyecek-içecek sektörüne uygulanışı.
3Tüketici davranışları: Yiyecek ve içecek sektöründe müşteri tercihleri ve satın alma karar süreci.
4Yiyecek ve içecek işletmelerinde ürün geliştirme: Menü tasarımı ve inovasyon süreçleri.
5Fiyatlandırma stratejileri: Maliyet analizi, fiyatlandırma yöntemleri ve stratejik fiyatlama.
6Dağıtım kanalları ve lojistik: Ürünlerin müşteriye ulaştırılmasında kullanılan yöntemler ve tedarik zinciri yönetimi.
7İletişim ve tanıtım stratejileri: Reklam, halkla ilişkiler ve sosyal medyanın kullanımı.
8Marka oluşturma ve yönetimi: Yiyecek ve içecek sektöründe marka değeri ve sadakat yaratma.
9Dijital pazarlama: Yiyecek ve içecek sektöründe dijital araçlar ve online pazarlama stratejileri.
10Müşteri ilişkileri yönetimi: Müşteri memnuniyeti ve şikayet yönetimi stratejileri.
11Sürdürülebilirlik ve etik: Yiyecek ve içecek sektöründe çevresel ve sosyal sorumluluk.
12Yenilikçi pazarlama uygulamaları: Güncel trendler ve teknolojik gelişmeler.
13Genel değerlendirme ve vaka analizi çalışmaları: Örnek olayların incelenmesi ve çözüm önerileri.
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YİYECEK İÇECEK PAZARLAMASI, Prof. Dr. Şevki ULEMA, Detay Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı13030
Derse Katılım14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ11            
ÖÇ2 3           
ÖÇ3  4          
ÖÇ4   4         
ÖÇ5    4        
ÖÇ6     3       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr