Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 196000103106 | EKMEK ÇEŞİTLERİ VE ÜRETİM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; lisans eğitimi alan öğrencilere, ekmek teknolojisini sevdirmek ve ekmek
teknolojisi kapsamında yer alan konulara genel anlamda bir fikir kazandırmaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ekmek üretim teknolojisinin ilişkin temel ilkeleri öğrenir | 2 | Ekmek üretiminde kullanılan temel maddelerin özelliklerini bilir. | 3 | Ekmekte görülen kusur ve hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Başlıca ekmek çeşitlerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ekmeğin Tarihçesi, Beslenmedeki Yeri, Başlıca Ekmek Yapım Yöntemleri ve Ekmek
Çeşitleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ekmek, tanımı ve tarihçesi | | | 2 | İnsan beslenmesi açısından ekmek | | | 3 | Ekmek yapımında kullanılan temel maddeler- Una ilişkin özellikler | | | 4 | Ekmek yapımında kullanılan temel maddeler- Mayaya ilişkin özellikler | | | 5 | Ekmek yapımında kullanılan temel maddeler- Su ve tuza ilişkin özellikler | | | 6 | Ekmek yapımında kullanılan diğer yardımcı maddeler | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Ekmek yapımı, yoğurma ve fermantasyon aşamaları | | | 9 | Ekmeğin pişirilmesi ve başlıca fırın tipleri | | | 10 | Ekmek aromasını ve kabuk rengi oluşumunu etkileyen faktörler | | | 11 | Başlıca hamur hazırlama yöntemleri | | | 12 | Ekmek kusur ve hastalıkları | | | 13 | Başlıca ekmek çeşitleri- Batı tipi hacimli ekmekler | | | 14 | Başlıca ekmek çeşitleri- Düz ekmekler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baysal, A., (2002). Beslenme. Hacettepe Üniversitesi Yayınları A/61, Hatipoğlu Kitabevi, Ankara.
Elgün, A., Ertugay, Z., (2002). Tahıl İşleme Teknolojisi, Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 718, Erzurum.
Elgün, A., Türker, S., Bilgiçli, N., (2012). Tahıl Ürünleri Teknolojisi, Selçuk Üniversitesi Gıda Mühendisliği Yayınları,
Konya |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 40 | 2 | 80 |
Final Sınavı | 40 | 2 | 80 |
Derse Katılım | 20 | 1 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | 3 | | | 5 | | | | 4 | ÖÇ3 | | 4 | 4 | 5 | 5 | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 3 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|