Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001158 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMASI | Seçmeli | 3 | 6 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Gönüllülük uygulamalarının önemini kavrayabilme.
| 2 | Toplumsal sorunları tartışabilme | 3 | Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirebilme | 4 | Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlayabilme. | 5 | Gönüllülük çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirebilme | 6 | Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, gönüllülük toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi. / Dersin
içeriğinin tanıtılması, gönüllülük toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi. | | | 2 | Gönüllülük uygulamalarının önemi. / Grupların Belirlenmesi
| | | 3 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları / Grup Proje çalışmalarının tartışılması | | | 4 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi / Sınıf Proje çalışmalarının tartışılması | | | 5 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme gönüllülük kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda
çalışılabileceğinin tartışılması / Grup proje çalışmalarının uygulanması | | | 6 | Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.) / Grup proje çalışmalarının uygulanması | | | 7 | Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.) / Grup proje çalışmalarının uygulanması
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım / Grup proje çalışmalarının uygulanması | | | 10 | Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım / Sınıf proje çalışmalarının uygulanması | | | 11 | Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım / Sınıf proje çalışmalarının uygulanması | | | 12 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük / Sınıf proje çalışmalarının uygulanması | | | 13 | Yapılan projelerin sunumu | | | 14 | Yapılan projelerin değerlendirilmesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Takım/Grup Çalışması | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 1 | 4 | 2 | 1 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|