Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400902107 | DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Konuşma dilimiz Türkçenin ses özelliklerini, vurgu sistemini, tonlama düzenini temel bilgisini vermek ve toplum karşısında dili etkili, doğru ve güzel kullanabilme becerisi kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Hakan IRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Heyecan, telaş durumlarının üstesinden gelme; mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olma konularına hakimdir ve uygulayabilecek | 2 | Heyecan, telaş durumlarının üstesinden gelme; mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olma konularına hakimdir ve uygulayabilecek | 3 | Mantıklı ve kurallı konuşma planlayabilecek | 4 | Mantıklı ve kurallı konuşma planlayabilecek | 5 | Etkileyici anlatım konularına hâkimdir ve etkileyici konuşmayı yorumlayabilecek | 6 | Etkileyici anlatım konularına hâkimdir ve etkileyici konuşmayı yorumlayabilecek | 7 | Topluluk önünde, kamera karşısında, toplantı ve karşılamalarda güzel ve etkili kendini ifade edebilecek | 8 | Topluluk önünde, kamera karşısında, toplantı ve karşılamalarda güzel ve etkili kendini ifade edebilecek | 9 | Ses rengini, tonunu, hızını etkili ve verimli kullanabilecek. | 10 | Ses rengini, tonunu, hızını etkili ve verimli kullanabilecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Derste doğru ses ve nefes alıştırmaları yapılarak, Dil yapısı ve kuralları verilerek Türkçeye özgü tonlama,vurgu, artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar yapılacak. Resmî ve sosyal protokol kurallarına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma konuları işlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ses Rengi Ve Tonu | | | 2 | Vurgu- Tonlama | | | 3 | Diksiyon | | | 4 | Kelime Yapısı Ve Özellikleri | | | 5 | Konuşma Sürati | | | 6 | Simetrik Ve Hiyerarşik İletişimde Kelime Hızı | | | 7 | Meslek Terminolojisi | | | 8 | Uygulama Çalışmaları | | | 9 | Sınav | | | 10 | Hızlı Okumanın Önündeki Engeller | | | 11 | Hızlı Okuma ve uygulamaları | | | 12 | Hızlı Okuma ve uygulamaları | | | 13 | Hızlı Okuma ve uygulamaları | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Söz Söyleme ve Diksiyon
Can GÜRZAP |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 8 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|