Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400905107SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA Seçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hizmet üretimi yapan işletmelerde rekabet avantajının temeli olarak “hizmet”in tasarlanması, üretimi, dağıtımı ve satışına ilişkin bilgileri kazandırmak bu dersin amacıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üy. Ercan İNCE
Öğrenme Çıktıları
1İmalat kuruluşları ile hizmet kuruluşları arasındaki farkları açıklayabilir.
2Hizmet yöneticilerinin karşılaştıkları farklı sorunları açıklayabilir.
3Müşterinin hizmetlerin arzındaki rolünü tartışabilir.
4Müşterilerin bakış açısından hizmet deneyimini analiz edebilir.
5Hizmet kalitesi yönetiminde kullanılan temel kavramları ve yaklaşımları izah edebilir.
6Öğrenilen kavramları örnek iş vakalarına uygulayabilir.
7Öğretim görevlisi ve sınıf arkadaşlarının sınıf içindeki tartışmalarına iştirak edebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; hizmet sektöründe faaliyet gösteren kuruluşların (bankalar, eğitim kuruluşları, hastaneler, oteller, sigorta şirketleri, ulaşım şirketleri, danışmanlık şirketleri gibi) diğer kuruluşlardan, uygulanması ve gelişiminde pazarlama stratejisi yaklaşımı doğrultusundaki konuları içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hizmetler ve hizmet ekonomisine giriş
2Hizmetler bağlamında tüketici davranışı
3Hizmet ürünleri geliştirmek: Çekirdek ve tamamlayıcı unsurlar
4Hizmetleri fiziksel ve dijital kanallarla dağıtmak
5Fiyatları belirlemek ve gelir yönetimini uygulamak
6Rekabetçi pazarlarda hizmetleri konumlandırmak
7Hizmetleri tanıtmak ve müşterileri eğitmek
8Ara Sınav
9Hizmet süreçlerini tasarlamak ve yönetmek
10Müşteri ilişkileri yönetimi ve sadakat geliştirmek
11Şikayet yönetmek ve hizmet düzeltme
12SERVQUAL ve alternatif hizmet kalitesi ölçme enstrümanları
13Hizmet kalitesini ve üretkenliği geliştirmek
14Hizmet pazarlamasında etik konular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Christopher H. Lovelock and Jochen Wirtz (2010), Services Marketing: People, Technology, Strategy, 7th ed., Prentice Hall. Adrian Palmer (2011), Principles of Services Marketing, 6th ed., McGraw-Hill Higher Education.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5630
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4832
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1543454
ÖÇ2555545
ÖÇ3452354
ÖÇ4545235
ÖÇ5452545
ÖÇ6425245
ÖÇ7255245
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr