Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190400905107 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA | Seçmeli | 3 | 5 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hizmet üretimi yapan işletmelerde rekabet avantajının temeli olarak “hizmet”in tasarlanması, üretimi, dağıtımı ve satışına ilişkin bilgileri kazandırmak bu dersin amacıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üy. Ercan İNCE |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İmalat kuruluşları ile hizmet kuruluşları arasındaki farkları açıklayabilir. | 2 | Hizmet yöneticilerinin karşılaştıkları farklı sorunları açıklayabilir. | 3 | Müşterinin hizmetlerin arzındaki rolünü tartışabilir. | 4 | Müşterilerin bakış açısından hizmet deneyimini analiz edebilir. | 5 | Hizmet kalitesi yönetiminde kullanılan temel kavramları ve yaklaşımları izah edebilir. | 6 | Öğrenilen kavramları örnek iş vakalarına uygulayabilir. | 7 | Öğretim görevlisi ve sınıf arkadaşlarının sınıf içindeki tartışmalarına iştirak edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği; hizmet sektöründe faaliyet gösteren kuruluşların (bankalar, eğitim kuruluşları, hastaneler, oteller, sigorta şirketleri, ulaşım şirketleri, danışmanlık şirketleri gibi) diğer kuruluşlardan, uygulanması ve gelişiminde pazarlama stratejisi yaklaşımı doğrultusundaki konuları içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hizmetler ve hizmet ekonomisine giriş | | | 2 | Hizmetler bağlamında tüketici davranışı | | | 3 | Hizmet ürünleri geliştirmek: Çekirdek ve tamamlayıcı unsurlar | | | 4 | Hizmetleri fiziksel ve dijital kanallarla dağıtmak | | | 5 | Fiyatları belirlemek ve gelir yönetimini uygulamak | | | 6 | Rekabetçi pazarlarda hizmetleri konumlandırmak | | | 7 | Hizmetleri tanıtmak ve müşterileri eğitmek | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Hizmet süreçlerini tasarlamak ve yönetmek | | | 10 | Müşteri ilişkileri yönetimi ve sadakat geliştirmek | | | 11 | Şikayet yönetmek ve hizmet düzeltme | | | 12 | SERVQUAL ve alternatif hizmet kalitesi ölçme enstrümanları | | | 13 | Hizmet kalitesini ve üretkenliği geliştirmek | | | 14 | Hizmet pazarlamasında etik konular | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Christopher H. Lovelock and Jochen Wirtz (2010), Services Marketing: People, Technology, Strategy, 7th ed., Prentice Hall.
Adrian Palmer (2011), Principles of Services Marketing, 6th ed., McGraw-Hill Higher Education. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 2 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|