Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190401108112 | AFET YÖNETİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencinin “afet yönetimi” konusunun temel kavramlarını ve özelliklerini tanımlayabilir, Türkiye’deki süreçlerini tanıyabilir duruma gelmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Afet yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisini kurabilir | 2 | Afet yönetiminde acil durum ve risk yönetimi ayrımını yapabilir | 3 | Afet risk yönetiminin önemini ayırtedebilir | 4 | Afet yönetiminde risk azaltma stratejisini tanıyabilir ve benimser | 5 | Afet yönetimi açısından Türkiye'de merkezi ve yerel yönetim yapılanmasını betimleyebilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Afet risk yönetimi ve kurumsallaşma, doğal afetlere karşı hazırlık geliştirme, afet sonrası yeniden yapılanma ve katılım.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sürdürülebilir kalkınma ve doğal afetler | | | 2 | Risk toplumu ve afet yönetiminin önemi | | | 3 | Afet yönetiminde acil durum ve risk yönetimi ayrımı | | | 4 | Risk azaltma stratejisinin önemi ve etkinliği | | | 5 | Türkiye'nin kentsel risk havuzları | | | 6 | Türkiye'de doğal afetler | | | 7 | Ara Sınav Haftası | | | 8 | Afet yönetiminde merkezi yönetimin rolü | | | 9 | Afet yönetiminde yerel yönetimlerin kilit rolü | | | 10 | Afet yönetiminde uluslararası işbirliğinin önemi ve örnekler | | | 11 | Afet yönetiminde sivil toplum kuruluşlarının yeri | | | 12 | Toplum olarak afete hazırlık koşulları | | | 13 | Afet sonrası yeniden yapılanma örnekleri | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|