Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190401107106 | TÜRK DIŞ POLİTİKASI | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türk Dış Politikası’ndaki (TDP) değişimi ve devamlılığı bu üç ana eksende ele almayı hedefleyen bu ders TDP’ye konu olmuş olayları tarihsel, teorik/kavramsal ve analitik düzeyde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda bu ders hem bir siyasi tarih incelemesi hem de bir Dış Politika Analizi bağlamında TDP’ye bakmakta ve bu karma yöntemi izleyerek Cumhuriyet dönemi Türk dış politikasından başlayarak günümüze kadar uzanan uzun bir dönemdeki değişimleri, yönelimleri ve dış politika trendlerini tarihsel ve tematik bölümlerin ışığı altında detaylıca incelemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | TDP’nin tarihsel evrimini erken Cumhuriyet döneminden günümüze kadar olan dönemi de içine alacak şekilde öğrenmek | 2 | TDP’nin küresel, bölgesel ve iç politika etkileşimini devamlılık ve değişim ikilemi üzerinden anlamak | 3 | TDP’nin yapım süreçlerini, belli başlı aktörlerini, kurumlarını, araçlarını, hakim ideoloji ve teorik yaklaşımlarını olaylar üzerinden kavramak | 4 | TDP’nin incelenecek dönemde nasıl bir evrim ve inşa ve yeniden inşa süreci geçirdiğini diğer ülke, ülke grupları, örgütler ve bölgelerle olan ilişkileri üzerinden yorumlamak | 5 | Günümüz TDP ile önceki dönemlerdeki TDP arasındaki temel fark ve benzerlikleri küresel-bölgesel-iç politika üçlü düzleminde keşfederek Türkiye’yi ve dış politikasını uluslararası sistemde yeniden konumlandıracak ve geleceğe yönelik çıkarımlar yapmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Küresel siyaset özellikle Soğuk Savaşın bitişiyle birlikte çok hızlı bir dönüşüm geçirmiş ve Türk Dış Politikası (TDP) da hem küresel düzeyde gerçekleşen bu dönüşümden hem de iç siyasal dönüşümlerden oldukça etkilenmiştir. Bu ders Türk Dış Politikasının (TDP) erken Cumhuriyet döneminden günümüze geçirmiş olduğu tarihsel ve içerik açısından evrimini merkeze koyarak küresel, bölgesel ve iç politika etkileşimini ve dinamiklerini anlamayı hedef almaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI (1923-1939) | | | 2 | İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE TÜRK DIŞ POLİTİKASI (1939-1945) | | | 3 | 1945-1960 YILLARI ARASI TÜRK DIŞ POLİTİKASI | | | 4 | 1960-1980 YILLARI ARASI TÜRK DIŞ POLİTİKASI | | | 5 | 1980-1993 YILLARI ARASI TÜRK DIŞ POLİTİKASI | | | 6 | 1993-2000 YILLARI ARASI TÜRK DIŞ POLİTİKASI | | | 7 | Ara Sınav Haftası | | | 8 | 2000’LERDE TÜRK DIŞ POLİTİKASI | | | 9 | TÜRK DIŞ POLİTİKASI VE AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ | | | 10 | TÜRK DIŞ POLİTİKASI VE AVRUPA BİRLİĞİ | | | 11 | TÜRK DIŞ POLİTİKASI VE ORTADOĞU | | | 12 | TÜRK DIŞ POLİTİKASI, RUSYA, ORTA ASYA VE KAFKASYA | | | 13 | TÜRK DIŞ POLİTİKASI, YUNANİSTAN VE BALKANLAR | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|