Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190401105106 | KAMU YÖNETİMİNDE GÜNCEL TARTIŞMALAR | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kamu yönetimi alanında yaşanan güncel sorunların, yaklaşımların ve uygulamaların farklı boyutlarıyla ele alıp, güncel tartışmaları anlayabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kamu yönetimi disipliniyle ilgili kuramsal sorunları analiz eder ve çözümler. | 2 | Kamu yönetimi reform uygulamalarına eleştirel perspektiften yaklaşabilir. | 3 | Türkiye’deki güncel toplumsal sorunlar ve sorunlar karşısında kamu yönetiminin yeri ve rolünü analiz edebilir. | 4 | Kamu yönetiminde etkili olan faktörlerin analizini yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders; Dünyada ve Türkiye'de kamu yönetiminin üstlendikleri yeni işlevler, karşı karşıya kaldıkları yeni sorunlar ve ihtiyaçlara dair bir çerçeve çizerek bunların hukuki, sosyo-ekonomik ve siyasal yönlerden değerlendirilmesini içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kamu Yönetiminin Gelişimi | | | 2 | Kamu Yönetiminin Siyasi Ekolojisi | | | 3 | Giriş: 21.Yüzyılda Kamu Yönetimine Genel Bakış | | | 4 | Akılcı (neoklasik) Teori; Örgütsel Hümanizm; Bürokratik Siyaset; Kurumsal teori Rasyonel (neoklasik) Teori; örgütsel Hümanizm; Bürokratik Siyaset; Kurumsal teori | | | 5 | Kamu Tercihi Perspektifi | | | 6 | Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımı | | | 7 | Ara Sınav Haftası | | | 8 | Türkiye’de reform çabalarına tarihsel bakış : KAYA, MEHTAP, ... | | | 9 | 2000'ler sonrası İdari Reformlar | | | 10 | Düşünce kuruluşları-Sivil Toplum Kuruluşları | | | 11 | Devlet Kapasitesi ve Küreselleşen Toplum | | | 12 | Yeni Yönetim kalıpları ve Yönetişim | | | 13 | Postmodern Teori, Eleştirel Teori, Feminist Teori, Temsili Bürokrasi | | | 14 | Genel Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|