Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190400704107SUNUM HAZIRLAMA TEKNİKLERİSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin mesleki rapor yazma ve topluluk önünde etkili sunum yapma bilgisi edinmesi ve bunu kullanması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Selçuk Ekici
Öğrenme Çıktıları
1Mesleki alanda kurallarına uygun rapor yazma.
2Etkili sunum yapma becerisi edinme.
3Derstten elde ettiği bilgileri meslek hayatında kullanma.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
N/A
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Rapor yazım kural ve teknikleri, sunum teknikleri, bir sunumun nasıl hazırlanacağı ve sunulacağı, iletişim becerilerini kullanma ve geliştirme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel-teknik yazı çeşitleri, yazılı ve sözel sunumun önemi
2Proje-rapor süreci, bilimsel proje ve raporlama
3Rapor türleri, rapor yazım etiği
4Rapor yazımının planlanması, rapor yazım kılavuzu
5Rapor yazarken dikkat edilecek konular
6Raporların şekil ve içeriği
7Rapor bölümleri
8Etkili sunum tekniklerinin gerekçesi ve önemi
9Etkili sunum tekniklerinin gerekçesi ve önemi
10Sözlü sunuma hazırlanma
11İyi bir sunum yapmanın yol haritası
12Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
13Yapılmaması gereken davranışlar
14Dikkat ve ilgiyi canlı tutma teknikleri
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÖRNEKLERİYLE MESLEKİ YAZIŞMA VE RAPOR HAZIRLAMA TEKNİKLERİ, Doç. Dr. Hasan Tutar-Ferit Ayyıldız, Seçkin Yayıncılık, 2008. YAZIŞMA TEKNİKLERİ-Örnekler ve Uygulamalar, Hakan Koç-Menekşe Tarhan Öztoprak, Seçkin Yayıncılık, 2007. BİLİMSEL ARAŞTIRMA ve YAZIM TEKNİKLERİ, Prof. Dr. Galip Akın, Tiydem Yayıncılık, 2009. BAŞARILI SUNUM TEKNİKLERİ, Andrew Bradbory-çev.H. Elçi, Resital-Kaizen, 2006. ETKİLİ ve BAŞARILI KONUŞMA SANATI-Prezantasyon – Sunum, Birol Vural, Hayat Yayınları, 2003. BİLİMSEL ANLATIM – Yazılı ve Sözlü Sunum İlkeleri, Prof. Dr. K. Erçin Kasapoğlu, Sinemis Yayınları, 2010. ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ, Prof. Dr. Demet Güniz-Dr. Ayşen Temel Eğinli, Detay Yayıncılık, 2010.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
N/A
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15230
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma30260
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1
ÖÇ15
ÖÇ25
ÖÇ35
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr