Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180701805106ÇOCUK OYUN ALANLARI VE TASARIMISeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocuk ve oyun kavramı, Çocuk oyun alanlarının önemi ve çocuk oyun alanları tasarım ilkelerinin verilmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Duygu AKDUMAN
Öğrenme Çıktıları
1Çoçuk ve oyun kavramlarını anlayabilme;
2Kentsel ve kırsal rekreasyon alanları içerisinde yer alan çocuk oyun alanlarının önemini kavrayabilmek,
3Çoçuk oyun alanları tasarım ilkelerini öğrenebilme;
4Çoçuk oyun alanları tasarım sürecini kavrayabilme;
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders kapsamında çocuğun biyolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçleri ve bu süreçlerdeki beceri, ihtiyaç ve isteklerine değinilerek oyun kavramı üzerinde durulacaktır. Oyunun çocuk için önemi, çocukların açık alanlarda oyun oynamasının gerekliliği, bu alanlarda çocukların yapabilecekleri ve yapmak istedikleri etkinlikler dolayısıyla bir çocuk oyun alanında çocukların beklentilerine yönelik ipuçları verilecektir. Sonuçta açık alanlarda çocuklar için oyun alanı tasarlarken dikkat edilmesi gereken noktalar ve tasarım süreci hakkında bilgi verilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı ve işleyişi, çocuk ve oyun ilişkisinin açıklanması
2Çocuk oyun alanlarının peyzaj mimarlığındaki yeri ve önemi
3Çocuk ve gereksinimlerinin belirlenmesi ve açıklanması
4Çocuk ve gereksinimlerinin belirlenmesi ve açıklanması
5Yaş gruplarına göre çocuk oyun alanlarının sınıflandırılması
6Çocuk oyun alanlarının bulunduğu kamusal mekanların sınıflandırılması
7Çocuk oyun alanlarının bulunduğu kamusal mekanların sınıflandırılması
8Çocuk oyun alanlarında ergonomi ve antropometri
9Çocuk oyun alanları tasarım süreci ve ölçütlerinin belirlenmesi
10Çocuk oyun alanları tasarım süreci ve ölçütlerinin belirlenmesi
11Çocuk oyun alanları tasarım süreci ve ölçütlerinin belirlenmesi
12Türkiye ve dünyadaki çocuk oyun alanlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
13Türkiye ve dünyadaki çocuk oyun alanlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
14Türkiye ve dünyadaki çocuk oyun alanlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması, Uzun, G.,(1993). Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, No:48, Adana. - Yılmaz, S. , Bulut, Z. , 2002. Kentsel Mekanlarda Çocuk Oyun Alanları Planlama ve Tasarım İlkeleri. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Dergisi, 33(3), 345-351, 2002. -E. Seda ARSLAN MUHACİR, Ayşe YAVUZ ÖZALP"Planlama ve tasarım süreçleri bağlamında çocuk oyun alanlarına ilişkin temel kalite kriterlerinin belirlenmesi"Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2016, http://edergi.artvin.edu.tr -Bulut, Z., Kılıçaslan, Ç., 2010. Çocuğa Özgüven Kazandırmada Önemli Bir İlke: Çocuk Oyun Alanlarında Güvenlik. Artvin Çoruh Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 10 (1), 81-90.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1                  
ÖÇ2                  
ÖÇ3                  
ÖÇ4                  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr