Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180701805106 | ÇOCUK OYUN ALANLARI VE TASARIMI | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk ve oyun kavramı, Çocuk oyun alanlarının önemi ve çocuk oyun alanları tasarım ilkelerinin verilmesi amaçlanmıştır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Duygu AKDUMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çoçuk ve oyun kavramlarını anlayabilme; | 2 | Kentsel ve kırsal rekreasyon alanları içerisinde yer alan çocuk oyun alanlarının önemini kavrayabilmek, | 3 | Çoçuk oyun alanları tasarım ilkelerini öğrenebilme; | 4 | Çoçuk oyun alanları tasarım sürecini kavrayabilme; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında çocuğun biyolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçleri ve bu süreçlerdeki beceri, ihtiyaç ve isteklerine değinilerek oyun kavramı üzerinde durulacaktır. Oyunun çocuk için önemi, çocukların açık alanlarda oyun oynamasının gerekliliği, bu alanlarda çocukların yapabilecekleri ve yapmak istedikleri etkinlikler dolayısıyla bir çocuk oyun alanında çocukların beklentilerine yönelik ipuçları verilecektir. Sonuçta açık alanlarda çocuklar için oyun alanı tasarlarken dikkat edilmesi gereken noktalar ve tasarım süreci hakkında bilgi verilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı ve işleyişi, çocuk ve oyun ilişkisinin açıklanması | | | 2 | Çocuk oyun alanlarının peyzaj mimarlığındaki yeri ve önemi | | | 3 | Çocuk ve gereksinimlerinin belirlenmesi ve açıklanması | | | 4 | Çocuk ve gereksinimlerinin belirlenmesi ve açıklanması | | | 5 | Yaş gruplarına göre çocuk oyun alanlarının sınıflandırılması | | | 6 | Çocuk oyun alanlarının bulunduğu kamusal mekanların sınıflandırılması | | | 7 | Çocuk oyun alanlarının bulunduğu kamusal mekanların sınıflandırılması | | | 8 | Çocuk oyun alanlarında ergonomi ve antropometri | | | 9 | Çocuk oyun alanları tasarım süreci ve ölçütlerinin belirlenmesi | | | 10 | Çocuk oyun alanları tasarım süreci ve ölçütlerinin belirlenmesi | | | 11 | Çocuk oyun alanları tasarım süreci ve ölçütlerinin belirlenmesi | | | 12 | Türkiye ve dünyadaki çocuk oyun alanlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | 13 | Türkiye ve dünyadaki çocuk oyun alanlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | | | 14 | Türkiye ve dünyadaki çocuk oyun alanlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması, Uzun, G.,(1993). Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, No:48, Adana.
- Yılmaz, S. , Bulut, Z. , 2002. Kentsel Mekanlarda Çocuk Oyun Alanları Planlama ve Tasarım İlkeleri. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Dergisi, 33(3), 345-351, 2002.
-E. Seda ARSLAN MUHACİR, Ayşe YAVUZ ÖZALP"Planlama ve tasarım süreçleri bağlamında çocuk oyun alanlarına ilişkin temel kalite kriterlerinin belirlenmesi"Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2016, http://edergi.artvin.edu.tr
-Bulut, Z., Kılıçaslan, Ç., 2010. Çocuğa Özgüven Kazandırmada Önemli Bir İlke: Çocuk Oyun Alanlarında Güvenlik. Artvin Çoruh Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 10 (1), 81-90. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|