Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180701802107 | DOĞA KORUMA VE REKREASYON | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Peyzaj mimarlığı eğitimi için önem taşıyan doğa koruma ve rekreasyona ilişkin kavramların öğretilmesi, rekreasyon gereksinimi ve doğal alanların günümüz insanı için taşıdığı büyük önemin benimsetilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğa, doğa koruma ve rekreasyon kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Doğa korumanın biyolojik, sosyal ve ekonomik önemini kavrar. | 3 | Dünyada ve Türkiye’de doğa koruma ve rekreasyon alanındaki gelişmeleri bilir. | 4 | Doğa koruma yöntemleri ile doğa korumada değerlendirme kriterlerini bilir. | 5 | Rekreasyon ve rekreasyon kaynaklarının sınıflandırılması konusunda bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Doğa ve doğa koruma kavramları | | | 2 | Doğa korumanın önemi, nedeni ve amacı | | | 3 | Doğa korumanın gelişim aşamaları | | | 4 | Doğa koruma akımları | | | 5 | Doğa koruma yöntemleri | | | 6 | Doğa korumada değerlendirme kriterleri | | | 7 | Doğa koruma alanları kategorileri | | | 8 | Rekreasyon kavramı | | | 9 | Rekreasyonun tarihsel gelişimi | | | 10 | Rekreasyonun özellikleri | | | 11 | Rekreasyonun yararları | | | 12 | Rekreasyonun sınıflandırılması | | | 13 | Rekreasyon kaynakları ve sınıflandırılması | | | 14 | Ödev sunumları ve değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kuter, N., 2014. Doğa Koruma ve Rekreasyon Ders Notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ2 | 3 | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ3 | 3 | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ4 | 3 | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | | ÖÇ5 | 3 | | | | | 4 | | | | | 4 | 4 | | 3 | 3 | 4 | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|