Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180701802106KENTSEL AÇIK VE YEŞİL ALANLARSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin kentsel açık ve yeşil alanları analiz etmeleri, değişimleri gözlemleyerek izlemeleri ve değerlendirmeleri için gerekli bilgi, yetenek ve bakış açısının kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kentsel açık ve yeşil alan sistemlerini, tiplerini sınıflandırabilir ve analiz edebilir.
2Kentsel peyzajın değişimini gözlemler, izler ve değerlendirir.
3Kentsel yeşil alanlar ilgili yasal çerçeveyi bilir.
4 Kent ve kentsel yeşil alanlarla ilişkili kavramları öğrenir ve kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Kent içi açık yeşil alanların sınıflaması ve ekolojik işlevleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dersin amacı, tanımı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgi verilmesi, istenenlerin anlatımıAnlatım
2Kent olgusu, kentleşme, kentlilik kavramları, kentsel alanların nüfus ve yoğunluk değişimi, kentleşme sorunlarıAnlatım; Tartışma
3Kentsel açık-yeşil alanların gelişiminin tarihçesiAnlatım; tartışma
4Kentsel yeşil alan sistemleri-yeşil kuşak-yeşil kama-yeşil örgünAnlatım
5Park kavramı, parkların tarihçesi, park sınıfları ve standartlarıAnlatım
6Park yönetimi ve Ülkemizden ve dünyadan park tasarımı ve yönetimi örnekleriAnlatım
7Tematik parklar, Avrupa kentlerinden tematik parklara örneklerAnlatım
8Ara sınav
9Botanik bahçesi kavramı-Avrupa kentlerinden botanik bahçelerine örneklerAnlatım
10Kent meydanları, yaya bölgeleri, mezarlıklar ve yeşil ilişkisiAnlatım
11Konut ve komşuluk ölçeğinde yeşil alanlar-bahçe kavramıAnlatım
12Kentsel yeşil alanlarla ilişkili değerler (Kentsel hafıza, kimlik, miras, genius-loci, aidiyet)- Ödev sunumu
13Kentsel yeşil alanlarla ilgili yasa ve düzenlemeler- Ödev sunumuAnlatım
14Rekreasyon sosyolojisindeki değişiklikler-Değişen yaşam biçimleri ve buna bağlı olarak değişen yeşil alan kullanımları- Ödev sunumuAnlatım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"Wrede, S. Adams, W.H. 1991. Denatured Visions, The Museum of Modern Art, New York " Garwin, A. Berens, G. Urban parks and open Space, Urban Land Institute Keleş, R., 1990. Kentleşme Politikası, İmge yayınları Keskinok, Ç. 1998 Güvenpark ve Güvenanıtı Üzerine Gözlemler, Mimarlık, 284;39 Kıray, M.B. 1998. Kentleşme Yazıları, Bağlam yayınları Sakowicz, H., 1998. Bahçelerin ve Parkların Tarihi, Dost kitabevi Sargın, G.A. Ankara'nın Kamusal Yüzleri, İletişim yayınları Tate, A. 2003. Great City Parks, Spon Press Tekeli, i., Kent planlaması Konuşmaları, TMMOB yayınları Uludağ, Z., "Cumhuriyet Döneminde Rekreasyon ve Gençlik Parkı örneği" 75 Yılda Değişen Kent ve Mimarlık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı11010
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)125
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ123 2 4 3  44 3344 
ÖÇ223 2 4 3  44 3344 
ÖÇ323 2 4 3  44 3344 
ÖÇ423 2 4 3  44 3344 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr