Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180701801106BİRKİ YETİŞTİRME ORTAMLARISeçmeli114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Peyzaj çalışmalarının canlı materyalleri olan otsu ve odunsu süs bitkilerinin farklı ortamlardaki yetiştirilme tekniklerini kazandırmak ve özelikle süs bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan organik ve inorganik materyalleri tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Çeşitli bitki yetiştirme ortamlarına olan gerekliliği kavrar.
2Çeşitli organik ve inorganik yetiştirme ortamlarını açıklar.
3Süs bitkileri yetiştiriciliği açısından yetiştirme ortamlarından beklenen özellikleri kavrar.
4Farklı ortamlarda bitki yetiştirme tekniklerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bitki yetiştirme ortamlarına giriş, bitki yetiştirme ortamlarının tarihsel gelişimi ve süs bitkilerinde kullanımı.
2Süs bitkileri yetiştirme ortamları ile ilgili bazı temel kavramlar.
3Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan malzemelerin seçimi. Topraklı ve topraksız bitki yetiştirme ortamlarının karşılaştırılması.
4Toprak ve toprak kullanılan bitki yetiştirme ortamları.
5Organik yetiştirme ortamları (torf) ve süs bitkilerinde kullanımı.
6Organik yetiştirme ortamları (ağaç kabukları, talaş) ve süs bitkilerinde kullanımı.
7Organik yetiştirme ortamları (atık mantar kompostu, cocopeat) ve süs bitkilerinde kullanımı.
8İnorganik yetiştirme ortamları (kum, çakıl) ve süs bitkilerinde kullanımı.
9Genleşmiş veya yakılmış agregatlar (vermikulit, perlit, kaya yünü, pomza, zeolit) ve süs bitkilerinde kullanımı.
10Plastik materyaller ( genleşmiş plastik yumaklar, üre-formaldehit köpük reçinesi, poliüretan köpük, iyon değişim reçineleri) ve süs bitkilerinde kullanımı.
11Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan besin çözeltileri.
12Süs bitkileri yetiştirme ortamlarında kullanılan besin çözeltisinin hazırlanışı.
13Yetiştirme ortamlarının avantaj ve dezavantajları.
14Yetiştirme ortamlarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
JonesB Jr. 1997. Hidroponics. St. Lucie Pres Güneş, A., Alpaslan, M. ve İnal, A. 2004. Bitki Besleme ve Gübreleme. A.Ü. Ziraat Fakültesi yayın No: 1539, Ders Kitabı: 492. Özgümüş, A. ve Kaplan, M. (1992): Bitki Yetiştirme Ortamı Olarak Perlitin Önemi ve Topraksız Kültürde Perlitten Yararlanma Olanakları, Türkiye.1. Tarımda perlit sempozyumu 1992, İzmir. Kacar, B. ve Katkat, V. 2006. Bitki Besleme. Nobel Yayın Kacar, B. ve Katkat, V. 1999. Gübreler ve Gübreleme Tekniği. Vipaş A.Ş. Bursa
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Ev Ödevi640
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ev Ödevi61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)132
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1   35433   455 545
ÖÇ2   35433   455 545
ÖÇ3   35433   455 545
ÖÇ4   35433   455 545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr