Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
180701801105ÇEVRE SORUNLARISeçmeli114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çevre ve çevre sorunları üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkesel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir. Bunlara ilişkin olarak çevre bilincinin oluşmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Doğal ve Kültürel Çevre, ekosistem hakkında temel kavramları öğrenir.
2Çevre sorunlarının nedenlerini öğrenir, mesleki açıdan yeni bakış açıları geliştirir
3Çevre sorunlarının sonuçlarını öğrenir.
4Uluslararası Çevre Politikaları hakkında bilgi edinir.
5Çevre koruma hakkında yasal mevzuatı öğrenir.
6Sürdürülebilir peyzaj planlama ve tasarımı hakkında kendisini geliştirir.
7Çevre eğitimi ve bilincinin önemini anlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ile ilgili bilginin verilmesi, öğrencilerin beklentilerinin öğrenilmesi.
2Çevre, Ekosistem, Ekolojik denge, Ekolojik Çevrimler, Doğal ve Kültürel Çevre ve Çevre Faktörlerinin açıklanması ve tartışılması
3Çevre Sorunlarının Nedenleri- Nüfus Artışı, Plansız Kentleşme, Plansız Sanayileşme
4Çevre Sorunlarının Sonuçları, İnsan Sağlığı açısından çevre kirlilikleri, Başlıca Yerel Çevre Kirlilikleri, Flora-Fauna üzerine etkiler ve Biyolojik çeşitlilik
5Hava kirliliği, Su Kirliliği, Toprak kirliliği
6Gürültü Kirliliği ve Görüntü Kirliliği
7Uluslararası Çevre Koruma Politikaları
8Başlıca Küresel Çevre Kirlilikleri (Sera Etkisi ve Küresel Isınma, Asit yağmurları ve etkileri, Ozon tabakasının delinmesi, Ötrofikasyon, Erozyon)
9Uluslararası Çevre Politikaları ve Dönüm Noktası Olan Konferanslar, Ulusal ve uluslar arası düzeyde çevre örgütleri, Ülkemizin uluslar arası düzeyde çevre sorumlulukları
10Ülkemizde Çevre Koruma hakkında yasal mevzuat
11Çevre Sorunları için önlemler, alternatif enerji kaynakları
12Çevre ve sürdürülebilir kalkınma, Çevre eğitimi ve çevre bilinci
13Çevre eğitimi ve çevre bilinci
14Çevre bilinci gelişimini destekleyici ve sürdürülebilir peyzaj planlama ve tasarımı yaklaşımları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Uslu, A. 2011. Çevre Nedir? .Peyzaj Çevre ve Tarım, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yazgan, E. M.(Editör), Eskişehir. Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. 1991. Çevre ve Ekoloji. Remzi Kitabevi, İstanbul. Öğütveren, B. Ü.(Editör). Çevre Sorunları ve Politikaları. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir. Akdur, R. 2005. Avrupa Birliği ve Türkiye’de Çevre Koruma Politikaları “Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyumu”. Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi Araştırma Dizisi:23
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Laboratuvar11010
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1     3    4   4   
ÖÇ2     3    4   4   
ÖÇ3     3    4   4   
ÖÇ4     3    4   4   
ÖÇ5     3    4   4   
ÖÇ6     3    4   4   
ÖÇ7     3    4   4   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr