|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 180701801105 | ÇEVRE SORUNLARI | Seçmeli | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Çevre ve çevre sorunları üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkesel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir. Bunlara ilişkin olarak çevre bilincinin oluşmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Doğal ve Kültürel Çevre, ekosistem hakkında temel kavramları öğrenir. | 2 | Çevre sorunlarının nedenlerini öğrenir, mesleki açıdan yeni bakış açıları geliştirir | 3 | Çevre sorunlarının sonuçlarını öğrenir. | 4 | Uluslararası Çevre Politikaları hakkında bilgi edinir. | 5 | Çevre koruma hakkında yasal mevzuatı öğrenir. | 6 | Sürdürülebilir peyzaj planlama ve tasarımı hakkında kendisini geliştirir. | 7 | Çevre eğitimi ve bilincinin önemini anlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin içeriği ile ilgili bilginin verilmesi, öğrencilerin beklentilerinin öğrenilmesi. | | | 2 | Çevre, Ekosistem, Ekolojik denge, Ekolojik Çevrimler, Doğal ve Kültürel Çevre ve Çevre Faktörlerinin açıklanması ve tartışılması | | | 3 | Çevre Sorunlarının Nedenleri- Nüfus Artışı, Plansız Kentleşme, Plansız Sanayileşme | | | 4 | Çevre Sorunlarının Sonuçları, İnsan Sağlığı açısından çevre kirlilikleri, Başlıca Yerel Çevre Kirlilikleri, Flora-Fauna üzerine etkiler ve Biyolojik çeşitlilik | | | 5 | Hava kirliliği, Su Kirliliği, Toprak kirliliği | | | 6 | Gürültü Kirliliği ve Görüntü Kirliliği | | | 7 | Uluslararası Çevre Koruma Politikaları | | | 8 | Başlıca Küresel Çevre Kirlilikleri (Sera Etkisi ve Küresel Isınma, Asit yağmurları ve etkileri, Ozon tabakasının delinmesi, Ötrofikasyon, Erozyon) | | | 9 | Uluslararası Çevre Politikaları ve Dönüm Noktası Olan Konferanslar, Ulusal ve uluslar arası düzeyde çevre örgütleri, Ülkemizin uluslar arası düzeyde çevre sorumlulukları | | | 10 | Ülkemizde Çevre Koruma hakkında yasal mevzuat | | | 11 | Çevre Sorunları için önlemler, alternatif enerji kaynakları | | | 12 | Çevre ve sürdürülebilir kalkınma, Çevre eğitimi ve çevre bilinci | | | 13 | Çevre eğitimi ve çevre bilinci | | | 14 | Çevre bilinci gelişimini destekleyici ve sürdürülebilir peyzaj planlama ve tasarımı yaklaşımları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Uslu, A. 2011. Çevre Nedir? .Peyzaj Çevre ve Tarım, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yazgan, E. M.(Editör), Eskişehir.
Kışlalıoğlu, M. ve Berkes, F. 1991. Çevre ve Ekoloji. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Öğütveren, B. Ü.(Editör). Çevre Sorunları ve Politikaları. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Akdur, R. 2005. Avrupa Birliği ve Türkiye’de Çevre Koruma Politikaları “Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne Uyumu”. Ankara Üniversitesi Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi Araştırma Dizisi:23
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı | 1 | 20 | 20 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Laboratuvar | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ2 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ3 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ5 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ7 | | | | | | 3 | | | | | 4 | | | | 4 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|