Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701207110SUBTROPİK İKLİM MEYVE TÜRLERİSeçmeli474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, subtropik meyveler grubuna giren turunçgiller (portakal, mandarin, limon, altıntop) yanında zeytin, çay, kivi, Trabzon hurması, nar, yenidünya, muz konusunda öğrencilere temel bilgileri vermektir. Bu amaçla bu türlerin orijini, diğer meyve türlerinden farklılıkları, türlerin dünya üzerinde dağılımı, dünya üretimi, kullanılan çeşitler, ekolojik istekleri (iklim ve toprak istekleri), çoğaltma şekilleri, tozlanma ve döllenme biyolojileri, ıslah çalışmalarında göz önüne alınan hususlar, bahçe tesisi, yönetimi gibi konuların verilmesi amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Subtropik meyveler konusunda elde edilen genel bilgileri çiftçilere aktarabilirler
2Subtropik meyve türlerinin diğer türlerden farklılıkları, yetiştiricilik şekilleri bu dersin temel konularından birisidir. Bu amaçla özellikle modern yetiştiricilik şekilleri konusunda verilecek bilgiler dersin temel konularından birisini oluşturacaktır. Öğrenciler bu bilgileri çiftçilere aktarabilir.
3Çiftçilerin daha verimli ve daha kaliteli subtropik meyve yetiştirmelerini sağlayabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler subtropik meyve türlerinin yetiştiriciliği konusunda bilgilendirilecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Subtropik meyvelerin sınıflandırılması ve diğer meyve türlerinden farklılıkları
2Subtropik meyvelerin dünya ekonomisindeki yeri
3Turunçgiller (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, çiçek tomurcuğu oluşumu)
4Turunçgiller (Ekolojik istekleri, sıcaklık, ışık, nem, toprak)
5Turunçgiller (türler ve çoğaltma şekilleri, anaçlar)
6Turunçgiller (Bahçe tesisi ve yönetimi)
7Muz yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri)
8Ara Sınav
9Kivi yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri, terbiye sistemleri)
10Çay yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri)
11Çay yetiştiriciliği (işleme teknikleri, çay ürünleri)
12Zeytin yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri)
13Nar yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri)
14Trabzon hurması yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri)
15Yeni dünya yetiştiriciliği (döllenme biyolojisi, meyve özellikleri, ekolojik istekleri, yetiştirme teknikleri)
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Mendilcioğlu, K. 1989. Subtropik İklim Meyveleri. Ege Üniv.Zir. Fak.Yayınları.92 s. 2.Zeytin Yetiştiriciliği. 2003. Hasad. 3.Mendilcioğlu, K. 1990. Subtropik İklim Meyveleri ( Zeytin ). Ege Üniv.Zir. Fak.Yayınları. 43 s. 4.Mendilcioğlu, K, İ. Karaçalı. 1978. Muz. ). Ege Üniv.Zir. Fak.Yayınları. 51 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)129
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ134354433
ÖÇ233434533
ÖÇ344534443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr