Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701105100BUĞDAYGİL YEM BİTKİLERİSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Buğdaygil yem bitkileri türlerinin önemi, hayvanlara faydaları, kullanım alanları, bitkisel özellikleri iklim ve toprak istekleri ve bu bitkilerin yetiştirme teknikleri konularında bilgi sunulması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Buğdaygil yem bitkilerinin önemi
2Buğdaygil yem bitkilerinin hayvanlara faydaları
3Buğdaygil yem bitkilerinin kullanım alanları
4Buğdaygil yem bitkilerinin bitkisel özellikleri
5Buğdaygil yem bitkilerinin iklim ve toprak istekleri
6Buğdaygil yem bitkilerinin yetiştiriciliği
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Buğdaygil yem bitkilerinin önemi, hayvanlara faydaları, kullanım alanları, yetiştirilmesi, hasat ve harmanı gibi konuları içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Buğdaygil yem bitkilerinin önemi ve bitkisel özellikleri22
2Çok yıllık çim (Lolium perenne) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
3Ayrık türleri (Agropyron sp.) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
4Köpek dişi (Cynodon dactylon) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
5Domuz ayrığı (Dactylis glomerata) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
6Kılçıksız brom (Bromus inermiş) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
7Yumak türleri (Festuca sp.) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
8Ara Sınav11
9Salkım otu (Poa sp.) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
10Çayır kelp kuyruğu (Phleum pratense) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
11Tilki Kuyruğu (Alopecurus sp.) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
12Yem kanyaşı türleri (Phalaris sp.) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
13Buğdaygil yem bitkilerinin silaj yapımında kullanılması22
14Buğdaygil yem bitkilerinin yeşil alanda kullanılması22
15Darı türleri (Panicum sp.) önemi, özellikleri ve yetiştiriciliği22
16Final Sınavı11
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Avcıoğlu, R., Hatipoğlu, R., Karadağ, Y. 2009. Yem Bitkileri. T.c. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Manga, İ., Acar, Z., Ayan, İ., 1994. Buğdaygil Yem Bitkileri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gençkan, M. S., 1983. Yem Bitkileri Tarımı. Ege üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları No:467
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14228
Alan Gezisi248
Bireysel Çalışma4520
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1   33   
ÖÇ2   33   
ÖÇ3   33   
ÖÇ4   33   
ÖÇ5   33   
ÖÇ6   33   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr