Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701306100 | BİTKİ AKAROLOJİSİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste, ülkemizdeki Meyve, bağ, tahıl, sebze, yem ve endüstri bitkilerinde ekonomik öneme sahip akarların tanımları, biyolojileri, zararları ve mücadelelerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bitki Koruma alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirmek, bu alandaki problemleri çözmeye yönelik öneriler geliştirebilmek. | 2 | Bitki Koruma alanındaki uygulamalarda karşılaşabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | 3 | Bitki Koruma alanında veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmak. | 4 | Bitki Koruma ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek. | 5 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Meyve, bağ, tahıl, sebze, yem ve endüstri bitkilerinde ekonomik öneme sahip akarların tanımları, biyolojileri, zararları ve mücadeleleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Akarların genel özellikleri | | | 3 | Acarina sistematiği | | | 4 | Akarların yaşama ortamları – Parazit yaşayan formlar | | | 5 | Akarların yaşama ortamları – Serbest yaşayan formlar | | | 6 | Tetranychidae – Kırmızı örümcekler | | | 7 | Tenuipalpidae – Yassı akarlar | | | 8 | Penthaleidae | | | 9 | Eriophyidae – Gal akarları | | | 10 | Eriophyidae – Gal akarları | | | 11 | Nalepellidae, Tarsonemidae | | | 12 | Acaridae | | | 13 | Akarların doğal düşmanları | | | 14 | Akarlarda dağılma | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Marjorie, A., Hoy., 2011. Agricultural Acarology. Taylor and Francis 393p. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | 3 | | | | ÖÇ2 | | | | | 3 | | | | ÖÇ3 | | | | | 3 | | | | ÖÇ4 | | | | | 3 | | | | ÖÇ5 | | | | | 3 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|