Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701305117TOPRAK KORUMA MÜHENDİSLİĞİSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
En önemli doğal kaynaklardan biri olan toprağın önemini, oluşumunu, sınıflandırılmasını, teşhis ve karakterizasyonunu en genel ve basit anlatımla sunmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiye sahip olmak.
2Bilgi üretme yöntemlerini kavramak.
3Yöntem ve teknikleri uygulama, ölçme değerlendirme bilgisine sahip olmak.
4Veri toplama analiz etme ve verileri değerlendirme bilgisine sahip olmak.
5Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilimleri kullanarak alanı ile ilgili konuları bilimsel yöntem ve tekniklerle incelemek.
6Uygulamalar için gerekli olan bilgi kaynakları ile teknolojik araçları seçme ve kullanma becerisi kazanmak.
7Sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerilerine sahip olur. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmak.
8Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yürütebilme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme yeteneği kazanmak.
9Disiplinler arası koordineli çalışma yeteneği kazanmak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ziraat mühendisliği adaylarına meslek hayatları boyunca iç içe olacakları başlıca materyal olan toprağı tanıtmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprağın tanımı ve genel yapısı
2Toprak ana materyali
3Toprak oluşumunda fiziksel parçalanma ve kimyasal ayrışma süreçleri
4Toprak oluşum faktörleri
5Toprakların sınıflandırılması
6Toprak tekstürü; tanımı, belirlenmesi ve tekstür sınıfları
7Toprak strüktürü; tanımı ve teşhisi
8Ara sınavı
9Toprak rengi ve sıcaklığı
10Toprak suyu
11Toprağın koloidal yapısı ve katyon değişimi
12Toprak pH’sı ve tamponlama
13Bitki besin elementleri ve verimlilik
14Toprak canlıları ve organik madde
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
•Toprak Biliminin Esasları, Ergene A ,Atatürk Üni. Ziraat Fak. Yayın No:289 Erzurum, 1987. •Toprak Bilgisi, O.Aydemir, M.Akgül, M.Y.Canbolat, A.A.Işıldar, S.D.Ü. Zir.Fak.Yay. 10, Isparta, 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)118
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1 5      
ÖÇ2 5      
ÖÇ3 5      
ÖÇ4 5      
ÖÇ5 5      
ÖÇ6 5      
ÖÇ7 5      
ÖÇ8 5      
ÖÇ9 5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr