Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201006137 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirmek ve çeşitli nitelikteki materyalleri değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin Yiğit, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet AYDIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini açıklar. | 4 | Öğretim araçları geliştirerek eğitim sürecinde kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar
Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi
Görsel Materyaller Tasarımı
Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi | | | 3 | Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi | | | 4 | Görsel Materyaller Tasarımı | | | 5 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | | | 6 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | | | 7 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | | | 8 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 9 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 10 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 11 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 12 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 13 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | | 14 | Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Mehmet Korkmaz, Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Kimlik Yayın, 2017. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Proje Sunma | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|