Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201006137ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİSeçmeli364
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb. ) geliştirmek ve çeşitli nitelikteki materyalleri değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yasin Yiğit, Dr. Öğr. Üyesi Ahmet AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar.
2Eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
3Öğretim materyallerinin öğretimdeki önemini açıklar.
4Öğretim araçları geliştirerek eğitim sürecinde kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Görsel Materyaller Tasarımı Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar
2Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
3Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi
4Görsel Materyaller Tasarımı
5Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
6Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
7Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı
8Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
9Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
10Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
11Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
12Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
13Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
14Öğrencilerin Materyal Geliştirme Becerilerinin İncelenmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mehmet Korkmaz, Din Öğretimi Teknolojisi ve Materyal Geliştirme, Kayseri, Kimlik Yayın, 2017.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Proje Sunma1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım14228
Beyin Fırtınası14114
Proje Sunma111
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Performans111
Ev Ödevi12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)105
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14544444
ÖÇ24444444
ÖÇ34444444
ÖÇ44444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr