Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201005138ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİSeçmeli356
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, din ve ahlak öğretiminde öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yasin YİĞİT Doç. Dr. Ahmet KAVLAK
Öğrenme Çıktıları
1Din öğretiminde, işleyeceği konuya uygun strateji, yöntem ve tekniğe karar verir.
2Din öğretimi etkinliklerini uygun bir şekilde planlar.
3Din ve ahlak öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır.
4Din ve ahlak öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçleri geliştirerek, ilgili konularda uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Özel Öğretim Yöntemleri dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme Din Öğretiminin Amaçları Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi Okulda öğrenme ve Tam Öğrenme Modelleri ile Çoklu Zekaya Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Programlı Öğretim Modeli ile Probleme Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi ile İşbirliğine Dayalı Öğretim Stratejisinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Anlatım ve Soru-Cevap Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Tartışma ve Problem çözme Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Örnek Olay İncelemesi ve Canlandırma (Dramatizasyon) Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Gezi-Gözlem ve İnceleme ile Eğitsel Oyunların Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Gösteri (Demonstrasyon) ile Gösterip Yaptırma yöntem ve tekniklerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ve Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması Kavram Haritalarının Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması Balık Kılçığı Diyagramı Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması Bir Öğretim Materyali Olarak Filmin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması Fotoğraf/Resim Okuma Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel Öğretim Yöntemleri dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme
2Din Öğretiminin Amaçları
3Din Öğretimi Yöntemleri Bilimi
4Okulda öğrenme ve Tam Öğrenme Modelleri ile Çoklu Zekaya Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
5Programlı Öğretim Modeli ile Probleme Dayalı Öğretim Modelinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
6Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi ile İşbirliğine Dayalı Öğretim Stratejisinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
7Anlatım ve Soru-Cevap Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
8Tartışma ve Problem çözme Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
9Örnek Olay İncelemesi ve Canlandırma (Dramatizasyon) Yöntemlerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
10Gezi-Gözlem ve İnceleme ile Eğitsel Oyunların Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
11Gösteri (Demonstrasyon) ile Gösterip Yaptırma yöntem ve tekniklerinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
12Altı Şapkalı Düşünme Tekniği ve Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Uygulanması
13Kavram Haritalarının Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması Balık Kılçığı Diyagramı Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
14Bir Öğretim Materyali Olarak Filmin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması Fotoğraf/Resim Okuma Tekniğinin Din ve Ahlak Öğretiminde Kullanılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Din Öğretimi: Model, Strateji Yöntem ve Teknikler, Süleyman Akyürek, Nobel Yayın Dağıtım, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı175
Gözlem125
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Takım/Grup Çalışması12525
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12525
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Performans111
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444444
ÖÇ24444444
ÖÇ34444444
ÖÇ44444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr